Nsr och tillbehör?

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Ort
FINSPÅNG
Hoj
Honda NSR 125
Jag undrar om någon vet vart man kan få tag på tillbehör till en nsr 1991. Vill gärna byta ut blinkers glasen mot vita och skaffa nya sportigare gummi handtag m.m

Och går det att få tag på Dunlop d208 sportmax till en nsr 1991. Ja menar va inne o kollade på en dunlop sida vet inte om det va officiella eller inte men dom hade inte dom dimensionerna. Vet inte riktigt vad dimensionerna är på min nsr men ja antar efter att ha tittat runt lite att det är 100/80 bak och 130/70 fram.

Tack på förhand.

Gärna tips på allt som rör nsr 1991
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Lankfisher skrev:
Jag undrar om någon vet vart man kan få tag på tillbehör till en nsr 1991. Vill gärna byta ut blinkers glasen mot vita och skaffa nya sportigare gummi handtag m.m

Och går det att få tag på Dunlop d208 sportmax till en nsr 1991. Ja menar va inne o kollade på en dunlop sida vet inte om det va officiella eller inte men dom hade inte dom dimensionerna. Vet inte riktigt vad dimensionerna är på min nsr men ja antar efter att ha tittat runt lite att det är 100/80 bak och 130/70 fram.

Tack på förhand.

Gärna tips på allt som rör nsr 1991

Satsa på ett par minblinkers istället, rekomenderar eclipse hos lelles, 298:- för fyra stycken. Men du måste byta blikersrelä om du har miniblinkers med 23watts lampor. Gummihandtagen hittar du också hos lelles.

Däckdimension: 100/80-17 fram, 130/70-18 bak.
Lycka till med hojen! :)
 

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Ort
FINSPÅNG
Hoj
Honda NSR 125
Nykan skrev:
Satsa på ett par minblinkers istället, rekomenderar eclipse hos lelles, 298:- för fyra stycken. Men du måste byta blikersrelä om du har miniblinkers med 23watts lampor. Gummihandtagen hittar du också hos lelles.

Däckdimension: 100/80-17 fram, 130/70-18 bak.
Lycka till med hojen! :)

Hittade inte dom där miniblinkersna du pratade om. Har endast tillgång att besöka affären via webben.

Om du kan länka till dom vore det kanon. Tack endå.
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
har dina däck den gamla typen som endast anger i tum tex 3.25x16 eller "rekomendationer" från nätet? jag har nämligen detta mått som framdäck vissa rekomenderar 100 i bredd och vissa 90. Detta pga olika översättningar från de gamla måtten. Jag fick flest rekomendaioner på 100 i bredd men vi mätning visade det sig att det skulle vara 90 i bredd!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Lankfisher skrev:
Hmm jo dom va fina men lite väl dyra. Försöker vara så snål som möjligt då ja ska köpa ny hoj nästa sommar

Jag knallade till min lokala MC-affär och köpte 4 st minisar för 50kr st :tummenupp
 

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Ort
FINSPÅNG
Hoj
Honda NSR 125
cRoC skrev:
Jag knallade till min lokala MC-affär och köpte 4 st minisar för 50kr st :tummenupp

Ahh härligt. Men om ja ska knalla till närmaste mc affär får ja knalla 3 mil =). Och med ingen bil i handen e de lite tråkigt.

Det där med däck va att det knappt går o få tag på så smala däck. Dunlop har sina minimum på ca 120 tror ja. Och det funkar ju inte på min nsr. Vill ha bättre grepp för dessa ja har på är skit. Utslitana plus att ja har två olika fabrikat. Pirelli framo michelin bak. Michelinet rycker som fan vid burnout men det greppar inte så bra som ja vill. :(
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top