NSR med.....

Jag har en NSR cylinder här hemma som värme nöp, går o borra osv om du känner att du inte pallar köpa en ny fån tyskland om ditt bygge ger upp, den kan du få till super pris. Nu snackar vi frakt kostnad pch nårra tior för jag ska palla köra till posten.
 
Padde skrev:
2631098 Jag har en NSR cylinder här hemma som värme nöp, går o borra osv om du känner att du inte pallar köpa en ny fån tyskland om ditt bygge ger upp, den kan du få till super pris. Nu snackar vi frakt kostnad pch nårra tior för jag ska palla köra till posten.
Till vilken årsmodell är cylindern? Då kan jag vara intresserad :tomten
 
Skriv ner allt du gör så att du kan lägga upp en bra guide hur man gör om de funkar.. :)
 
Min var en -99, men inte nån större förändringar på motorn genom åren, kolla bara nr från gewiez (stavning).
 
Padde skrev:
2632232 Min var en -99, men inte nån större förändringar på motorn genom åren, kolla bara nr från gewiez (stavning).
Fan, då var det inget. Inte samma kolvdiameter på den cylindern :(
 
NSR_MAN skrev:
2625973Nu har jag ett litet delimma (visserligen är de inte så interessant nu för turbon är ju inte monterad ännu) men jag vet inte om jag ska använda wastegaten eller om jag ska skaffa dumpventil:va de klart att dump e coolaste valet älskar pyset då man lättar på gasen:yoparty men vilket är bäst?
Tja, jo du kan nog använda Wastegaten till ditt projekt när du använder så pass lite ladd, men en dump fungerar bättre på några sätt ( har brottom men kan förklara bättre sen om du vill?) annars kan du ju montera en apc-ventil till wastegaten som de sitter på saabarna original:hihi
 
Lundgren skrev:
2632367 Fan, då var det inget. Inte samma kolvdiameter på den cylindern :(

Du måste ju ändå borra/hona upp upp den lite så du får i vilket fall skaffa ny kolv.
 
Padde skrev:
2633785 Du måste ju ändå borra/hona upp upp den lite så du får i vilket fall skaffa ny kolv.
Är ju inte samma slag heller då.
Gammla NSR
bore and stroke: 56 x 50 mm
Medans nya NSR har
bore and stroke: 54 x 54.4 mm

Lite väl mycket att göra då för att få den å passa. Eftersom topplock inte heller passar då och då blir det inte så billigt längre:(
 
Lundgren skrev:
2633867 Är ju inte samma slag heller då.
Gammla NSR
bore and stroke: 56 x 50 mm
Medans nya NSR har
bore and stroke: 54 x 54.4 mm

Lite väl mycket att göra då för att få den å passa. Eftersom topplock inte heller passar då och då blir det inte så billigt längre:(

Där blidde det värre. :(

Synd.
 
Mr.PB skrev:
2632985 Tja, jo du kan nog använda Wastegaten till ditt projekt när du använder så pass lite ladd, men en dump fungerar bättre på några sätt ( har brottom men kan förklara bättre sen om du vill?) annars kan du ju montera en apc-ventil till wastegaten som de sitter på saabarna original:hihi
Jo jag vet:) men jag orkar inte ha massa sladdar gående. Sen är wastegaten vacum styrd så de går att koppla den till insuget. Börjar med de sen får jag se om jag skaffar dumpventil:yoparty
 
NSR_MAN skrev:
2634508 Jo jag vet:) men jag orkar inte ha massa sladdar gående. Sen är wastegaten vacum styrd så de går att koppla den till insuget. Börjar med de sen får jag se om jag skaffar dumpventil:yoparty
ok ja gör det så får vi se vart de leder:tummenupp

lasse kongo skrev:
2634517 dumpventil på hoj :yoparty :yoparty
ne det tycker inte jag är så speciellt fränt:gnissla
 
Last edited:
Om du har tänkt slanga är det inte så kanske inte så roligt med ketchupeffekt ;) Men om det funkar blir det häftigt, fast akta när laddet kommer.. ;)
 
Hur går det med bygget? Vi är ivriga på att se "Ketchupeffekt 2000©":tuttar
EDIT:Stavfel..
 
Tjennare skulle gärna vilja ha lite tips med trim till 1 honda nsr 125cc ;) den har redan 37hk för att dn är ostrypt men tror ni 36mm skulle funka :P?
 
nsr_sudde skrev:
2645575 Tjennare skulle gärna vilja ha lite tips med trim till 1 honda nsr 125cc ;) den har redan 37hk för att dn är ostrypt men tror ni 36mm skulle funka :P?
Det har den inte om den bara är ostrypt. 31 eller 27 beronde på om du har gammal eller ny. ;) Men 36 är alldeles för stort för en orginalportad nsr cylinder. 30-32 snarare.
 
okok. har du nån aning om vad ja kan beställa teori böcker och sånt till lätt mc fyller ju snart 16 :D 20 jan ;) helst länk !


Lundgren skrev:
2645587 Det har den inte om den bara är ostrypt. 31 eller 27 beronde på om du har gammal eller ny. ;) Men 36 är alldeles för stort för en orginalportad nsr cylinder. 30-32 snarare.
 
nsr_sudde skrev:
2646314 okok. har du nån aning om vad ja kan beställa teori böcker och sånt till lätt mc fyller ju snart 16 :D 20 jan ;) helst länk !
Jag har två uppdättningar, du kan få köpa av mig för 75% av orginal priset.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top