NSR Lackeringsförslag?

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Tjenare. Efter lite om och men har jag bestämt mig för att lacka om nsr:en. Eftersom den är lite allmänt skabbig i lacken och lite repig kan det nog bli bra. Till en början tänkte jag lackera den i originalfärgerna men dekalerna finns inte att köpa längre. :/

Så har ni några förslag på lack? Det ska helst passa till min utrustning som är svart/vit/röd. Helsvart är ju aldrig fel men det känns lite tråkigt och hojen blir ganska osynlig då. Så är det ngon som har ngt förslag? Eller någon som har en högupplöst bild på en enfärgad nsr (gamla modellen) som man kan fixa lite med i PS?

Tacksam för svar! :)

Tjenare. Efter lite om och men har jag bestämt mig för att lacka om nsr:en. Eftersom den är lite allmänt skabbig i lacken och lite repig kan det nog bli bra. Till en början tänkte jag lackera den i originalfärgerna men dekalerna finns inte att köpa längre. :/

Så har ni några förslag på lack? Det ska helst passa till min utrustning som är svart/vit/röd. Helsvart är ju aldrig fel men det känns lite tråkigt och hojen blir ganska osynlig då. Så är det ngon som har ngt förslag? Eller någon som har en högupplöst bild på en enfärgad nsr (gamla modellen) som man kan fixa lite med i PS?

Svart med inslag av vitt är aldrig fel :tummenupp

iåf de har du rätt i, hur mycket kostar en karion:confused:
om ching chongarna ska göra hojar kan de väl iaf försöka härma snygga hojar:pannkyss

tror att ahlvik köpte sin för 24000 (nersatt från 29000)
då skulle jag hellre köpt en XT125a eller nåt
helst en beggad fin 2t
fast när dom härmar hojar blir det ofta fel :P

on topic: har du nån bra bild på den så kanske jag kan leka i photoshop :)
Edit: hittade i "garaget"

dekaltrim säljer nsr dekaler... www.dekaltrim.se men har du kollat runt på skrotar o liknande ifall nån av dem har nya fräsha kåpor? Kan kanske till o med bli billigare än att lacka + att du har ett kåpsett du kan modda helt fritt:yoparty

Last edited:
lite seriöst nu då , ehm:confused: jag skulle lackera den mattsvart med vita fartränder på sidan som söker sig upp mo passagerar platsen:tummenupp

lite seriöst nu då , ehm:confused: jag skulle lackera den mattsvart med vita fartränder på sidan som söker sig upp mo passagerar platsen:tummenupp

mattsvart håller sig inte så snyggt i längden! jag skulle ta någon udda färg tex rosa eller Snorgrön och ha svarta detaljer! samt nån svart flame eller liknande!

kawasaki-grön och svart vore lite kul
fast kanske lite fel på en honda men vafan blir det snyggt så :tummenupp

Edit: den var tyvärr svår att photoshoppa till nåt snyggt :(

Last edited:
Jo det hade kanske varit lite coolt med rosa eller kawa-grön :tungan Men det ska ju passa till min utrustning också! :)

Ingen som har en högupplöst bild på en (helst enfärgad) NSR från sidan? Gamla modellen...

Last edited:

Svart är nog det bästa om du ska lacka om, få som köper en rosa hoj i första hand tillex. den dagen du ska sälja den vidare.

Repsol färger passar till honda
och CBRen verkar ha sålt ganska bra med den lacken

bara en tanke :P

INTE SVblå med två silver ränder iaf ;)

Skulle nog inte rekommendera att lacka den i någon "extrem" färg då det kan bli svårtsålt senare.. Ville lacka min rosa men farsan sa tvärnej av det skälet :mad:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph