Klåpare...

natron

även gammalt järn går att smida...
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
Kawasaki GPz 750
Hej,

Har en gammal superkawa :va som jag ville göra något roligt, men inte allt för dyrt med...
Skickar med en bild, hoppas den inte är för stor.. Hade tänkt göra den i svart med något slags Red Star tema (dvs. istället för dessa breda stripes göra en röd "stjärna" typ alpine stars, men utan a:et förstås..) Kanske bara på tanken eller även kåpan :confused:
Nej, jag är ingen ärkekommunist, :3freak men det skulle passa med mitt ställ som det ser ut och eftersom jag inte vill lägga en förmögenhet på denna hoj så får man väl göra nåt annorlunda.. helsvart blir för tråkigt.
Skulle dessutom vilja byta baklyset, höja och fälla in ett mindre i arslet så att säga.. Då kommer ändan att sluta lite framför bakdäcket. Blir i alla fall bättre.. Sedan ta bort sido och bakre "handtagen" så den ser lite renare ut. Blinkerserna blir ett problem förstås..
Provade att ps:a den svart, men vete fan hur ni gör för att behålla skuggor etc. (därav rubriken, så ingen missförstår..) Min bild blev helt platt.. Undrar om någon har lust att gå loss i ps o göra något slags förslag på hur det kunde se ut.. Skulle bli oerhört tacksam.. :Bugar
Kommentarer o förslag tas med glädje emot, gärna om ni har någon ide om lyse o blinkare bak..

MVH /G

Edit: Ändrade lite i bilden..

Last edited:
Långa farbron skrev:
Din länk funkar inte :)

Hmm, nej det gör den visst inte.. Jag kan klicka på bilden så blir den större funkar det? Jag försökte bara lägga in en bild, men den visades inte på förhandsvisning, därför klickade jag på uppladdad bild och klistrade in den länken.. Sedan blev det både länk o bild av någon anledning.. Tar bort länken..

MVH /G

Synd att förstöra en sådan fin cykel.

Men men ta bort baklampan & fäll in en diodbaklampa i bakändan, sätt på miniblinkers & en miniskylt kanske? & se om det finns en hugger till den sen kanske höja den lite bak? MEN behåll orginalfärgen.

Hmm ta bort bågen vid sadeln & kanske sätta på eloxerade fotpinnar?

10047801_890_FR.JPG

skruvis skrev:
Synd att förstöra en sådan fin cykel.

Men men ta bort baklampan & fäll in en diodbaklampa i bakändan, sätt på miniblinkers & en miniskylt kanske? & se om det finns en hugger till den sen kanske höja den lite bak? MEN behåll orginalfärgen.

Hmm ta bort bågen vid sadeln & kanske sätta på eloxerade fotpinnar?

10047801_890_FR.JPG

Hej, jo, kanske... Det är några saker jag stör mig på och det är att den är "bonnlackad" (tejpat över dekalerna och sprejat vilt med vackra rinningar som följd) samt en del bortskuret i baken redan... Det gör att baklyset (*stooort*) just nu ser ut som om det "hänger" bakom ändalykten (vilket inte är så långt från sanningen heller...)
Det är inte jag som är skyldig, var sådan när jag köpte den. Men när det nu är påbörjat så kanske man ska göra något av det.. Dessutom har jag lyckats repa den på ena sidan. Inte så mycket men en omlack känns motiverad av flera skäl, som du förstår.
Kanske spackla (bygga) bort "svanken" som är längst bak (Det svarta där det står unitrak) och sätta ett diodlyse där av något slag. Spanar kataloger just nu ;) Rött kanske är snyggast trots allt.. Skulle vara kul att se på ett ungefär hur det skulle bli annars..

MVH /G

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...