Nsr läcker ut bensin.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej, på min nsr så rinner det ut massor av bensin ifrån dreneringsslangen från förgasaren när jag trycker på startmotorn med chocke. Jag skruvade isär förgasaren kollade så flotören inte hade hängt sig o det hade den inte, täppte även till om ja blåste i bensinslangen och tryckte upp flotören.. Tändstiftet blev så blött så ja va tvungen att köpa ett nytt för 100kr(ngt specialstift till min :S). Och sen gick den igång prima..

När jag dagen efter skulle ut och åka lite så satte jag på bensinkranen, lite choke och startmotorn. Då rann det ut bensin igen! Nu är troligen tändstiftet surt igen och kanske måste köpa ett nytt.

Någon som vet varför det rinner ut så otroligt mycket bensin när jag vill starta den?
 
Pr0bz skrev:
Hej, på min nsr så rinner det ut massor av bensin ifrån dreneringsslangen från förgasaren när jag trycker på startmotorn med chocke. Jag skruvade isär förgasaren kollade så flotören inte hade hängt sig o det hade den inte, täppte även till om ja blåste i bensinslangen och tryckte upp flotören.. Tändstiftet blev så blött så ja va tvungen att köpa ett nytt för 100kr(ngt specialstift till min :S). Och sen gick den igång prima..

När jag dagen efter skulle ut och åka lite så satte jag på bensinkranen, lite choke och startmotorn. Då rann det ut bensin igen! Nu är troligen tändstiftet surt igen och kanske måste köpa ett nytt.

Någon som vet varför det rinner ut så otroligt mycket bensin när jag vill starta den?

Exakt var felet ligger vet jag inte men det är ju bara att öpnna och kika efter, Kan inte vara så många saker.

Btw: Du behöver inte köpa nytt stift bara för det surar ner sig lite, Bara värm upp det kraftigt.
 
Padde skrev:
Exakt var felet ligger vet jag inte men det är ju bara att öpnna och kika efter, Kan inte vara så många saker.

Btw: Du behöver inte köpa nytt stift bara för det surar ner sig lite, Bara värm upp det kraftigt.

Värmde det med en tändare i typ 2min, det stiftet funkade det inte med, köpte ett nytt = Funkade fint. Kan varit ett gammal med ju.

Men alltså det är jobbigt om den hänger sig varje gång. Lite tråkigt att plocka ner kåperna vid varje körning... Gaswiren är lite lam, han e kass så trotteln inte åker ner fullt ibland den hakar sig lite nedåt. Men jag gasar ju inte när jag ska starta så den borde ju vara fullt nere då, kan inte vara det som är felet.

Kan det vara att jag har strypt den i kröken själv, så den kräver mindre bensin av förgasaren nu? Den kanske får för mycket och då börjar den flöda? Inte vet jag
 
grejen är den när den flödar för mycket kortsluts stiften. Alltså inte igen sotat som många tror, en bra lösning som har funkat för mig ibland lägg in stiftet i uggen i typ 200 grader några minuter, kan fungera då torkar man ur stiftet helt. Elda med tändare blir det bara igen sotat.(i detta fall)
Men pröva med ugnen låter lite konstigt, men är med lätthet värt 100 kr :tummenupp
 
rosena skrev:
grejen är den när den flödar för mycket kortsluts stiften. Alltså inte igen sotat som många tror, en bra lösning som har funkat för mig ibland lägg in stiftet i uggen i typ 200 grader några minuter, kan fungera då torkar man ur stiftet helt. Elda med tändare blir det bara igen sotat.(i detta fall)
Men pröva med ugnen låter lite konstigt, men är med lätthet värt 100 kr :tummenupp

Tack för tipset, över till huvudproblemet nu då =)
 
Om hojen har stått ett tag kan du ha beläggningar på metallytorna i förgasaren. Min -89 hade stått i 9 år, då läckte den också bensin på samma sätt. Flottören stängde antagligen inte pga beläggningarna.
Fixade genom att köpa ny* förgasare för 500kr på Samsmotor.se :tummenupp

* = Läs skrotad
 
Pr0bz skrev:
Hej, på min nsr så rinner det ut massor av bensin ifrån dreneringsslangen från förgasaren när jag trycker på startmotorn med chocke. Jag skruvade isär förgasaren kollade så flotören inte hade hängt sig o det hade den inte, täppte även till om ja blåste i bensinslangen och tryckte upp flotören.. Tändstiftet blev så blött så ja va tvungen att köpa ett nytt för 100kr(ngt specialstift till min :S). Och sen gick den igång prima..

När jag dagen efter skulle ut och åka lite så satte jag på bensinkranen, lite choke och startmotorn. Då rann det ut bensin igen! Nu är troligen tändstiftet surt igen och kanske måste köpa ett nytt.

Någon som vet varför det rinner ut så otroligt mycket bensin när jag vill starta den?

det kan ju också vara, helt enkelt dreneringsskruven som är lite utskruvad! eller det kanske du redan tänkt på?

det finns ju en skruv som sitter längst ner under förgasaren vid dreneringsslangen, skruvar man ut den lite tömmer man ju förgasaren på bensin... kolla så att den verkligen är inskruvad ordentligt, eller ifall det inte funkar, skruva ut den och kolla så att den är OK!

dumförklara inte mig ifall detta var det första du tänkte på, för det är ju ganska logiskt att det skulle kunna vara den ifall det är ifrån dreneringsslangen det läcker :)
 
Awweboy skrev:
det kan ju också vara, helt enkelt dreneringsskruven som är lite utskruvad! eller det kanske du redan tänkt på?

det finns ju en skruv som sitter längst ner under förgasaren vid dreneringsslangen, skruvar man ut den lite tömmer man ju förgasaren på bensin... kolla så att den verkligen är inskruvad ordentligt, eller ifall det inte funkar, skruva ut den och kolla så att den är OK!

dumförklara inte mig ifall detta var det första du tänkte på, för det är ju ganska logiskt att det skulle kunna vara den ifall det är ifrån dreneringsslangen det läcker :)

Men den funkade ju efter jag hade isär förgasaren o ihop igen. Och sen samma fel. Eftersom den funka ett tag så måste väl den vara åtskruvad ?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top