nsr förgasare; vilken skruv till vad?

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Vilken skruv justerar man olje/bensin mängden med? Och vilken ställer man in tomgången med? Som det är nu så ryker min nsr ganska mycket när den är kall. Ni kanske tänker, äh, det gär väl alla 125'or men det här är MYCKET. Min polares rs ryker bara lite grann när den är kall. Om jag står vid rödljus i stan och så i mer än 30-40 sec så bluddrar hojen och dör nästan när jag vrider på gasen och jag måste vänta några (3-4?) sekunder på 4-5k varv innan jag kan åka iväg för att bränna ner det jag tror är den överflödiga soppan i förgasaren. Tänker jag rätt nu?

Jag vill ha tips från alla er som vet och om någon kan slänga upp en liten bild på förgasaren (dellorto) och skriva lite snyggt vilken skruv som går till vad så skulle det vara sjysst :tummenupp
 
Magz skrev:
Vilken skruv justerar man olje/bensin mängden med? Och vilken ställer man in tomgången med? Som det är nu så ryker min nsr ganska mycket när den är kall. Ni kanske tänker, äh, det gär väl alla 125'or men det här är MYCKET. Min polares rs ryker bara lite grann när den är kall. Om jag står vid rödljus i stan och så i mer än 30-40 sec så bluddrar hojen och dör nästan när jag vrider på gasen och jag måste vänta några (3-4?) sekunder på 4-5k varv innan jag kan åka iväg för att bränna ner det jag tror är den överflödiga soppan i förgasaren. Tänker jag rätt nu?

Jag vill ha tips från alla er som vet och om någon kan slänga upp en liten bild på förgasaren (dellorto) och skriva lite snyggt vilken skruv som går till vad så skulle det vara sjysst :tummenupp

Alså där finns 2 skruvar på ena sidan. En stor som du kan justera med handen och en liten.

Den store är till tomgång och den lille till bränsle/luft blandningen.

Det finns ingen skruv som du skriver justerar hur mycket olja som ska i bensinen för det justerar du på oljepumpen. Och pilla inte på pumpen heller om den står rätt (du ser markeringen på brickan som vajern drar runt).

Alså NSR luft/bränsle skruv är original läget först skruvar du in den så långt det går sen skruvar du ut den 2.5 varv ut, Det är original på NSR, Går den inte bra där är det munstyckena du ska dona med. Många som pillat på bränsle/luft skruven på NSR och fått sina skurna.
 
Padde skrev:
Alså NSR luft/bränsle skruv är original läget först skruvar du in den så långt det går sen skruvar du ut den 2.5 varv ut, Det är original på NSR, Går den inte bra där är det munstyckena du ska dona med. Många som pillat på bränsle/luft skruven på NSR och fått sina skurna.

Är det samma sak på gammla modellen?
 
zippo skrev:
Ok. för min e typ 5 varv ut... kanske därför den dår så dåligt. :tungan

Hahahahahah!

Hmm vänta lite ska fixa en liten inscannad bit från verkstadskatalogen åt dig så du inte tror jag ljuger.

Kör inte mer med den innan du fixat det, Det står att det inte ska behövas justeras alls på den, Som jag sa innan, Då ska ni pilla på munstyckena ist.
 
Sådan, Tog lite tid inte jag som scannat.
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    21.5 KB · Visningar: 47
Du får en till.
 

Bifogat

  • noname.JPG
    noname.JPG
    19.1 KB · Visningar: 36
men är det det som kan vara problemet med min? Att den bluddrar när man ger fullgas om den stått still en stund på tomgång?
 
Magz skrev:
men är det det som kan vara problemet med min? Att den bluddrar när man ger fullgas om den stått still en stund på tomgång?

Förmodligen fett inställd på tomgång, justera med blandskruven
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top