NSR:ens avgasport?

När man slår på tändningen ska de vara helt stängda. Sen när man startar motorn (tomgång) ska de öppna helt för att sedan stänga helt vid 2500rpm och så öppnar de gradvis från 6500 till 8500rpm då de ska vara helt öppna.
 
Larco skrev:
När man slår på tändningen ska de vara helt stängda. Sen när man startar motor (tomgång) ska de öppna helt för att sedan stänga helt vid 2500rpm och så öppnar de gradvis från 6500 till 8500rpm då de ska vara helt öppna.

oki :tummenupp
 
hmmf...tänkte lite... e det inte svårt att lyckas starta motorn om inte avgasporten e öppen?? vart ska avgaserna ta vägen igenligen??:P.. jaja nu tillbaka till lite mer seriöst.. blir avgasporten sliten?? går det att byta ??
 
SmackMan skrev:
hmmf...tänkte lite... e det inte svårt att lyckas starta motorn om inte avgasporten e öppen?? vart ska avgaserna ta vägen igenligen??:P.. jaja nu tillbaka till lite mer seriöst.. blir avgasporten sliten?? går det att byta ??

ja den går att byta... försesten är det nogg svårt att sabba en avgasventil på en nsr... avgasporten är inte helt stägnd. "low"läget ska vara till ungefär 7000rpm innan den öppnar till high

rättelse: att avgasporten juckar fram och tillbaka kan vara tecken på att något inte stämmer
 
Last edited:
SmackMan skrev:
hmmf...tänkte lite... e det inte svårt att lyckas starta motorn om inte avgasporten e öppen?? vart ska avgaserna ta vägen igenligen??:P.. jaja nu tillbaka till lite mer seriöst.. blir avgasporten sliten?? går det att byta ??

Lättast är nog om den är halvöppen, eller något sådant.
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top