Nsr 250............

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
någon som vet vad dessa hojarna ligger på för priser :confused:
Var inte och tittade på en Tysk sida och såg att dom var mycket dyrare än tex RGV:n :confused:

Delar köper du biligast direkt från Asien. Jag köpte en hel del från www.tygaperformance.com

Gick smärtfritt men jag tror jag var lite vild när jag beställde så det blev lite mer än det nödvändigaste som jag inhandlade.

Det som tar tid är oftast att affärena måste kolla upp nummer på delar (ringa till Honda) och se om de har i lager (tex packbox för stötdämpare). På MCV har de iaf de vanligaste delarna till NSR:en i lathunden nu, tack vara mig...hehe.

Om de inte har delar i lagret tar det ju tid att få hem dem från centrallagret nån stans i Europa.

Bodoe skrev:
Delar köper du biligast direkt från Asien. Jag köpte en hel del från www.tygaperformance.com

Gick smärtfritt men jag tror jag var lite vild när jag beställde så det blev lite mer än det nödvändigaste som jag inhandlade.

Det som tar tid är oftast att affärena måste kolla upp nummer på delar (ringa till Honda) och se om de har i lager (tex packbox för stötdämpare). På MCV har de iaf de vanligaste delarna till NSR:en i lathunden nu, tack vara mig...hehe.

Om de inte har delar i lagret tar det ju tid att få hem dem från centrallagret nån stans i Europa.

Happ.............

RGV250

Min RGV250 -89 är till salu föe 12'000kr.......
kan inte förstå hur NSR250 kan vara så mycket bättre
att den stora prisskillnaden är berättigad.

Vad är det som gör NSR250 så speciell?

Re: RGV250

Ari_man skrev:
Min RGV250 -89 är till salu föe 12'000kr.......
kan inte förstå hur NSR250 kan vara så mycket bättre
att den stora prisskillnaden är berättigad.

Vad är det som gör NSR250 så speciell?

*Endast 55 intagna
*Torrkoppling
*Mer avancerade chassikomponenter orginal

finns säkert 1000 fler skillnader som är till NSRens fördel. Men visst, ska man bara ha hojen som en lekhoj typ så är ju RGV:n mer prisvärd. Dock är det ju roligare att ha en lite ovanligare hoj. :)

Annars finns ju Kawasaki KR1-S 250. Om möjligt ännu ovanligare i Sverige. Rätt cool faktiskt.

real skrev:
Annars finns ju Kawasaki KR1-S 250. Om möjligt ännu ovanligare i Sverige. Rätt cool faktiskt.

Det finns en anledning till att den bara togs in ett år (om ens det). Dom höll tydligen inte för nånting. Några hårda varv på bana och så har du plötsligen en vev genom blocket.

Men tuffa är dom. :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...