NSR 125 92a blödrar..

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Har skaffat mej en nsr nu som de sitter trimsystem och insugspluggen är dragen men på 1an och 2an så blödrar den innan 2T draget kommer nån som vet vad som kan vara fel?

sitter 135 munstycke så de borde väl vara för litet? de är väl de som ska sitta i när den är stryp så borde väl kanske ha 160-165 så kan de va de som är fel tro? Och nålen sitter på standard läge alltså näst längst ner..

Har ej kollat RC ventilen men ska ner och göra de snart..


Sen undrar jag hur många varv luftskruven ska vara ut skruvad den var nästan på 3 så de kanske är lite mycke?

Tänkte sätta på öppet filter men de lär ju inte göra nån skilnad på blödrandet iaf..?

nån som haft samma problem och kan berätta vad som spökar?

Tack på förhand!
 
Har jag mycke svårt att tro... Va jag försår så är jag inte ensam över att ha detta problem sen går den ju bra upp till ca 7000 sen börjar den blödra typ men sen komemr draget å då går den bra.. Sen är de lite konstigt att de bara är på 1an och 2an (vad jag märkt hitils iaf)
 
nsr

skulle tro att ett 145 munstycke räcker.
va har du för förgasare på den? kolla choken om den ligger i då brukar de bluddra:p.
annars lågfartsmunstycket kan du ju byta.
 
Du svarar ju lite på din egen fråga.

Kolla bestyckning och RC ventilen.
 
skulle tro att ett 145 munstycke räcker.
va har du för förgasare på den? kolla choken om den ligger i då brukar de bluddra:p.
annars lågfartsmunstycket kan du ju byta.


Okey jag bestälde ett 154 munstycke ska pröva med de så fort de kommer annars kanske de räcker med 145 som du säger.. de sitter delorto förgasare på han men choken ska de itne vara nåt fel på va jag märkt iaf..
Fast om de skulle vara lågfarst munstycket så borde den nog gå dåligt lite längre ner i registret...

Du svarar ju lite på din egen fråga.

Kolla bestyckning och RC ventilen.


Joo bestyckningen håller jag ju på med nu väntar bara på att få mitt nya munstycke men känner på mej att de nåt annat som spökar..
Så de skulle kännas skönt om man visste nån annan som haft samma problem och vet vad de är som är fel..

RC ventilen har jag pillat lite gran på men vet ärligt talat inte hur den ska vara inställd.. :va

Nån som kan förklara hur RC ventilen ska vara inställd?
 
Last edited:
Kör du med för snål blandning (litet munstycke) är risken stor att kolven nyper.
Vad är std storlek på munstycke?
Jag körde med 1 stl större huvudmunstycke när jag hade Jolly Moto rör.
 
Kör du med för snål blandning (litet munstycke) är risken stor att kolven nyper.
Vad är std storlek på munstycke?
Jag körde med 1 stl större huvudmunstycke när jag hade Jolly Moto rör.

Joo ja vet...
Jag tror standard är 132 (tror jag) men de satt 135 på den.. Men sen lär dom ju gått ner rätt många storlekar för att de ska passa till strypningen skulle jag tro..

Men idag satte jag på 154 munstycke de var de största jag kunde få tag på och den gick bättre då men de gick inte så som jag vill dock hadde jag sänkt nålen 2hack så ska pröva endra tebax de och se vad som händer då..
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top