Nsr -02

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Ort
Finland
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
Min kompis skall ta körkort nu i vår efter mycket funderande. Förut tänkte han inte skaffa någon hoj men tänkte att det nog kan vara bra att ha körkort ändå. Men nu har jag fått honom övertygad att köpa en :tummenupp och han skall troligtvis åka och se och köpa en NSR -02 nästa vecka om den inte är såld före de.. Men nu är det så att han tycker om att vara laglig (mopon nästan orginal) så han tänker köra med strypningarna i, så nu funderar jag hur den är att köra strypt? topppfart? godkänt acc? Vad varvar den? Finns det kanske något speciellt att säga om årsmodell -02?? Säg vad ni tycker

Ha e gött//
 
Rs typen skrev:
Min kompis skall ta körkort nu i vår efter mycket funderande. Förut tänkte han inte skaffa någon hoj men tänkte att det nog kan vara bra att ha körkort ändå. Men nu har jag fått honom övertygad att köpa en :tummenupp och han skall troligtvis åka och se och köpa en NSR -02 nästa vecka om den inte är såld före de.. Men nu är det så att han tycker om att vara laglig (mopon nästan orginal) så han tänker köra med strypningarna i, så nu funderar jag hur den är att köra strypt? topppfart? godkänt acc? Vad varvar den? Finns det kanske något speciellt att säga om årsmodell -02?? Säg vad ni tycker

Ha e gött//

Eftersom han kört stryp mopped så kommer det kännas att den går som fan.. tyopfart ca 130 km/h.. har själv köpt en 00 kommer nästa vecka :yoparty
 
Märkte just att det är en NSR 125R, vad står R för?? vad är skillnaden till modellen utan R?
Visst är det säkert stor skillnad men hur varv villig är en strypt?
 
Hej, hej. Ja, som en av de kanske mest ökända av medlemmarna på forumet för att köra strypt så kan jag väl skriva några rader.

Det finns nog något sorts "drag" i strypta NSR/RS/Miton. Men t.ex. på min så orkar den knappt i korsningar åka iväg om du åtminstone inte varvar 4000 v/min. I landsvägsfart klarar man nog trafikrytmen och att hänga med t. ex. en Volvo 240/850/940 är ingen svårighet. Skjutsningar är en konst, men har man vanan inne från moppeåldern går det alldeles utmärkt att bränna på runt centrum med en strypt hoj och passagerare bakpå. Det värsta brukar oftast vara att hitta kraft som tidigare sagt när man skall ut ur korsningar.
Toppfarten i nerförsbacke, medvind, solen i ryggen och akut behov att urinering ligger kring 130 verklig fart.
 
Svanen skrev:
Ja men vad är skillnaden på dom?

Här har jag bilder på alla fyra modeller av Honda NSx
 

Bifogat

  • mc-honda-86-ns125f-blavit.gif
    mc-honda-86-ns125f-blavit.gif
    29.7 KB · Visningar: 54
  • mc-honda-90-nsr125r-blarodvit.gif
    mc-honda-90-nsr125r-blarodvit.gif
    68.1 KB · Visningar: 62
  • mc-honda-87-ns125r-blavit.gif
    mc-honda-87-ns125r-blavit.gif
    35.4 KB · Visningar: 53
  • mc-honda-99-nsr125r-rodbla.gif
    mc-honda-99-nsr125r-rodbla.gif
    44.2 KB · Visningar: 56
Jag har själv en strypt NSR...

Kör faktiskt strypt moppe nu, men NSRn ska jag trimma, utan tvivel... EDIT: ska bara ta körtkortet först...

Men, NSR känns jäklig snabb om man jämför med moppen, om han nu oxå är van vid strypt moppe kommer han nog nite tycka den går segt, det är inga problem, den blir inte så jättevarv-villig, men det duger väll... Varvar runt typ 9 000 kanske, har inte testat så noga, är inte 16 ännu...

Det som mikael sa tror jag inte stämmer till 100, okej visst, bottendraget på 2-takt kunde vart bättre, men NSR är ju bland dom bättre iaf... Men jag tror inte bottendraget blir bättre för att man ostryper den, elller?

Men övertala han o trimma den, det är ju inte alls stor risk att åka dit för det, som på tex moppe är det väldigt lätt att åka dit, men då kan dom ju bevisa att den är trimmad på platts med... Så det är lugnt
 
Ifrån 1-3 kanske 4:an så går det att varva ut till 11 000 varv. I 5 och 6:an så går det desto segare. Ligger du och ska dra fullt så brukar det bli till att växla lite mellan 5:an och 6:an hela tiden. Orkar som sagt inte strypt riktigt.
Körde själv 1000 mil strypt. Tyckte det var en jävla skillnad från moppen som jag inte körde så jätte trimmad (bara lite). Han kommer bli nöjd. Men man tycker rätt snabbt att den är seg och vill ha lite mer varv och bättre acc. Så jag skulle tro att chansen till att han ostryper/köper trimmsystem är rätt stor fast han är "laglig" nu.
Lycka till med köpet. Jag har tyckt min var hur bra som helst. Aldrig haft något som helst problem. Honda är bra :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top