Nsf125F Ombyggnad en del bilder

Undrar hur den stackars tvåtaktaren kommer gilla den där dragningen av ljuddämparen.. ;)
Nu är det väl ingen räser du bygger iofs, men det lär ju märkas på motorns register som det är byggt nu.

2787426 Undrar hur den stackars tvåtaktaren kommer gilla den där dragningen av ljuddämparen.. ;)
Nu är det väl ingen räser du bygger iofs, men det lär ju märkas på motorns register som det är byggt nu.
Ja det lär det garanterat göra. :näsblod

Men annars ser det ut att bli en grym hoj. :tummenupp

nää det blir ingen racer slitochsläng åka till kiosken småärenden osv

blir drevad så man kan göra powerwheelies iaf

kom idag

beställde ett filter med polarens beställning så slapp jag frakt

denna damp ner idag :tummenupp
7767465.jpg

ajajaj börjar svida i plånboken nu 149kr i projektkostnad

Last edited:
måste faktiskt säga emot dig LITE där,
min är iofs helt ostrypt, men upp går den men du får ladda på duktigt för att det ska gå, går ju med lite ryck på lägre varv :yoparty

Jag hade ostrypt och effektrör. Allt går upp om man vill men en powerwheelie gör den helt enkelt inte. Ryck, koppling eller gasknyckar räknas inte som powerwheelie.

vi får se hur det går 13/40 drevning ska på och den är portad och lätt planad topp

vi får se hur det går 13/40 drevning ska på och den är portad och lätt planad topp

Sjukt fett bygge. Gött att du uppdaterar så ofta som du gör. Vill också ha något att sätta tänderna i, börjar fan få ryckningar i händerna.

hänt idag

idag hände ingenting då jag fick hjälpa grannen med hans moped en gammal suzuki k50.

jag har dock lekt lite i photoshop med olika ideer med lack på hjälmen
ev blir det liknande detta motiv bakpå men vi får se det brukar bli många ideer innan man bestämt sig

7801477.jpg

Vad tycks?

Okej vet inte om jag har missuppfattat det hela men borde man inte behöva lyfta foten mer om petaren är längre. Så om man jämnför ett dörrhandtag, så om man drar ner handtaget helt och mäter hur långt från yttersta punkten flyttar sig så blir det en längre bit än om man mäter mitt på handtaget.
Då borde det väll bli sammasak om i en bil om växelspaken sitter raktupp från lådan utan länkage eller liknande.
Förklara gärna om jag har fattat det fel. :va

Du ha uppfattat rätt, ju längre armen är desto längre får du sparka.
drzero - Har du inte funderat på att bygga länkage i stället? för att få lite bättre känsla i växlarna?

Man kan väl säga att det är liknade med bilen.. dock är det ju en typ av länkage på alla billådor. Om man vill ha lika lång spak, med kortare rörelser (vilket är vanligt då man oftast vill ha spaken närma ratten) höjer man infästningen i lådan. fast entt vanlligt ingrepp är ju att som du säger kapa spaken. Jag anser inte att växlingen går så mkt fortare för det.. du måste ju då flytta handen längre öfr att komma till spaken..

Du ha uppfattat rätt, ju längre armen är desto längre får du sparka.
drzero - Har du inte funderat på att bygga länkage i stället? för att få lite bättre känsla i växlarna?

Man kan väl säga att det är liknade med bilen.. dock är det ju en typ av länkage på alla billådor. Om man vill ha lika lång spak, med kortare rörelser (vilket är vanligt då man oftast vill ha spaken närma ratten) höjer man infästningen i lådan. fast entt vanlligt ingrepp är ju att som du säger kapa spaken. Jag anser inte att växlingen går så mkt fortare för det.. du måste ju då flytta handen längre öfr att komma till spaken..

om man ska börja kapa spaken (i bilen) för att få snabbare växling så släpper man inte spaken, onödigt att kapa om man inte ämnar raceköra med den!:va

om man ska börja kapa spaken (i bilen) för att få snabbare växling så släpper man inte spaken, onödigt att kapa om man inte ämnar raceköra med den!:va

..... lite off topic, men.... Om man ämnar raceköra kan det ju vara idé att hålla i ratten, då är en kort spak inget att ha.

Nåväl nu skippar vi bilväxling å återgår till Hojen i stället!

lite ny info

igår hände inte mycket fick hjälpa grannen med hans moped lyse funkade inte och någon hadde använt avbitare och sockerbitar här och var så hälften funkade iaf inte, så jag fick dra ett nytt elsystem och då var den dagen slut :confused:
man är för snäll :huvet

nejdå jag han bygga upphängning till ljuddämparen fast den hänger bara med en kabel på bilden så jag kan tillverka klammorna. Det var ju mindre kul att använda plåt som liggat ute 1år = en massa slipande för att få bort värsta rosten.

7833380.jpg

ang växelpedalen nja vi får se om det blir nåt länkage jag har ju lagom små unballs ligger från gokart styrleder :tummenupp

Last edited:
hjälmen påbörjad

idag helsvetsades alla skarvar ska slipa lite imorgon

kom och tänkta på att jag har en gammal hjälm liggande kan ju vara kul att ha en som matchar hojen också kan man se hur färgerna funkar

här är den demonterad från det mesta
7873316.jpg

grejorna som demonterades
7873317.jpg

Sedan var det bara att slipa och se glad ut och efter en hel del slipande såg det ut så här
7873318.jpg

7873319.jpg

Finslipning med 1200papper och sedan maskering

7873320.jpg

Sen var det bara att spruta på grundfärg som är vattenbaserad då plasten kan förändras av lösningsmedel
7873322.jpg

7873321.jpg

uppdatering 125a

Grovslipade helsvetsningarna idag som det syns på bilderna, men jag tyckte att hålet vid fotpinnen såg lite väl stort ut från sidan

7888720.jpg

Och jag är ju inte snål så jag letade fram en gammal perforerad plåt i rostfritt
och kapade till

7888721.jpg

Provade hur det såg ut på plats och det ser bra ut, man behöver ju inte skita i utseendet bara för att det är lågbudget :)

7888722.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...