Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det lär det garanterat göra.2787426Undrar hur den stackars tvåtaktaren kommer gilla den där dragningen av ljuddämparen..
Nu är det väl ingen räser du bygger iofs, men det lär ju märkas på motorns register som det är byggt nu.
Om du har kvar grejerna är jag väldigt intresserad!!Har lite trim liggandes till ditt bygge en jolly pipa+förgasare och filter kan du få köpa billigt!!
nää det blir ingen racer slitochsläng åka till kiosken småärenden osv
blir drevad så man kan göra powerwheelies iaf
Hade en sån och power-wheelies... njah![]()
måste faktiskt säga emot dig LITE där,
min är iofs helt ostrypt, men upp går den men du får ladda på duktigt för att det ska gå, går ju med lite ryck på lägre varv![]()
vi får se hur det går 13/40 drevning ska på och den är portad och lätt planad topp
Okej vet inte om jag har missuppfattat det hela men borde man inte behöva lyfta foten mer om petaren är längre. Så om man jämnför ett dörrhandtag, så om man drar ner handtaget helt och mäter hur långt från yttersta punkten flyttar sig så blir det en längre bit än om man mäter mitt på handtaget.
Då borde det väll bli sammasak om i en bil om växelspaken sitter raktupp från lådan utan länkage eller liknande.
Förklara gärna om jag har fattat det fel.![]()
Du ha uppfattat rätt, ju längre armen är desto längre får du sparka.
drzero - Har du inte funderat på att bygga länkage i stället? för att få lite bättre känsla i växlarna?
Man kan väl säga att det är liknade med bilen.. dock är det ju en typ av länkage på alla billådor. Om man vill ha lika lång spak, med kortare rörelser (vilket är vanligt då man oftast vill ha spaken närma ratten) höjer man infästningen i lådan. fast entt vanlligt ingrepp är ju att som du säger kapa spaken. Jag anser inte att växlingen går så mkt fortare för det.. du måste ju då flytta handen längre öfr att komma till spaken..
om man ska börja kapa spaken (i bilen) för att få snabbare växling så släpper man inte spaken, onödigt att kapa om man inte ämnar raceköra med den!![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |