nsf, nsr eller tzr?

Huck skrev:
Jag har tänkt att införskaffa mig en 125a till våren och jag har kollat runt lite och Honda nsr, nsf och Yamaha tzr 86-92 är ju iaf i rätt prisklass.

Men hur går dom olika maskinerna? Går nsf:en lika bra som nsr och tzr? nsf:en är ju lite äldre men ändå.

Hur är accet i dom? toppfart? (strypt)


/Huck

jag är riktigt nöjd me min TZR... den kommer gå som en klock när ja bytt vevlagret... du kan få köpa den till våren..

skicka PM om du e intereserad... bilder finns
 
Huck skrev:
Men hur är NSF:en?

Jag hittade denna http://www2.blocket.se/view/1632880.htm?l=0&c=1&city=0 och den verkar ju fin, jag mailade han och han sa att den toppade 150 och hade bra vrid

Fast tzr är ju grym med.

kallas inte den där för ns125f ??
om jag inte har fattat helt tokit så är det ns125r å nsr125r två helt skiljda cyklar är finns det ens en nsf?? är det inte NS125F??
 
Hammet skrev:
har kört mot en rg125 gammla modellen som är väl ganska likvärdig med tzr:en i prestanda och den hammnade då LÅNGT bakom....

Men ditt lilla moppefucko!

Du tror inte att det är nån skillnad på vem som sitter på hojen när det svänger?!! Eller du kanske menar fortraktfram?!! Då är det ju alltid mest effekt som vinner. Det är ju självklart!!
 
Nsf

Jag har en NSF och jag tycker den går bra....har haft lite fel med kolven men det var för att ägaren fölre mig var klantig....den går bra och är bra acc i höga varv....köp en 180cc och en större förgasare och du kan komma upp på bakljulet på alla 6 växlar.
 
keann skrev:
Jag har en NSF och jag tycker den går bra....har haft lite fel med kolven men det var för att ägaren fölre mig var klantig....den går bra och är bra acc i höga varv....köp en 180cc och en större förgasare och du kan komma upp på bakljulet på alla 6 växlar.

lr inte :kocko
 
:tomten
NSR= dyrast av de tre hojarna,ganska snygg, lite platsig...ganska dålig kvallitet imot för Yamahan, ganska likvärdig toppfart och acc som tzr, men den låter som en skrikande 3åring, särsilt årsmodelerna -89 till -92

NSF= billigast, snyggare enligt mitt tycke (än de äldre nsr`orna). går saktast av de nämda hojarna. hyffsat acc....ser mest ut som en moped av de tre 125`orna.

TZR= bra pris, jävligt snygg (kan ha o göra me att jag har en... särsilt -89`orna) går bra, bra kvallitet, bra acc och toppfart, lätttilgängligt med reservdelar m.m.


men pröva och gör ditt eget val, jag tycker att mycket av beslutet ligger på hur körställningen är, obekväm körställning kan lätt resultera att suget efter att köra hoj förminskas...men men,,, ditt val, lycka till...
 
KawaF3771 skrev:
KMX:en min drog en TZR som fan i accet men när KMX var uppe i 120 och började sluta dra så kom TZR:en om i 145.


Mycker rätt.. Jag körde ett race mot en DT125R.. han drog iväg mycket mer än mig (NS125F) i början.. men jag kom ifatt så fort vi började få lite fart.
 
Huck skrev:
Jag har tänkt att införskaffa mig en 125a till våren och jag har kollat runt lite och Honda nsr, nsf och Yamaha tzr 86-92 är ju iaf i rätt prisklass.

Men hur går dom olika maskinerna? Går nsf:en lika bra som nsr och tzr? nsf:en är ju lite äldre men ändå.

Hur är accet i dom? toppfart? (strypt)


/Huck


Så du har köpt en NS nu i alla fall.. det var bra tycker jag.
Själv har jag 2 kompisar som har vardera en TZR och en NSR.. vi brukar vara ute och åka en del.
Alla 3 hojarna är strypta... men min är dock strypt till 9kw (honda NS).. dom andra 2 är på 11kw. Men NSRen drar jag lätt. både i ax och toppfart.. 6an är mer en glidarväxel på den av någon anledning.. (inget axx alls där) vet inte om det är så på alla NSR:er.
TZR:en är svårare att dra om .. den toppar runt 140.. men i axx så drar jag honom lätt
 
philsson skrev:
Så du har köpt en NS nu i alla fall.. det var bra tycker jag.
Själv har jag 2 kompisar som har vardera en TZR och en NSR.. vi brukar vara ute och åka en del.
Alla 3 hojarna är strypta... men min är dock strypt till 9kw (honda NS).. dom andra 2 är på 11kw. Men NSRen drar jag lätt. både i ax och toppfart.. 6an är mer en glidarväxel på den av någon anledning.. (inget axx alls där) vet inte om det är så på alla NSR:er.
TZR:en är svårare att dra om .. den toppar runt 140.. men i axx så drar jag honom lätt


Jajemen det blev en ns125f =)
Jag är faktist väldigt nöjd med den även om det har varit lite småmek o så.
min är dock ostrypt, konsikt luftfilter och effektsystem så min drar på 6an också :)
Det ända jag måste göra nu är o byta lameller för så fort jag kommer över 9-10000rpm så slirar kopplingen.

Btw denna tråden är ju uråldrig :tomten
 
philsson skrev:
Så du har köpt en NS nu i alla fall.. det var bra tycker jag.
Själv har jag 2 kompisar som har vardera en TZR och en NSR.. vi brukar vara ute och åka en del.
Alla 3 hojarna är strypta... men min är dock strypt till 9kw (honda NS).. dom andra 2 är på 11kw. Men NSRen drar jag lätt. både i ax och toppfart.. 6an är mer en glidarväxel på den av någon anledning.. (inget axx alls där) vet inte om det är så på alla NSR:er.
TZR:en är svårare att dra om .. den toppar runt 140.. men i axx så drar jag honom lätt

Snacka om att komma in på sidospår :rolleyes:
 
philsson skrev:
Så du har köpt en NS nu i alla fall.. det var bra tycker jag.
Själv har jag 2 kompisar som har vardera en TZR och en NSR.. vi brukar vara ute och åka en del.
Alla 3 hojarna är strypta... men min är dock strypt till 9kw (honda NS).. dom andra 2 är på 11kw. Men NSRen drar jag lätt. både i ax och toppfart.. 6an är mer en glidarväxel på den av någon anledning.. (inget axx alls där) vet inte om det är så på alla NSR:er.
TZR:en är svårare att dra om .. den toppar runt 140.. men i axx så drar jag honom lätt


Åhh, fyfan va cOoL dU EEE!!!!! :yoparty


:rolleyes:

M********o
 
Huck skrev:
Jajemen det blev en ns125f =)
Jag är faktist väldigt nöjd med den även om det har varit lite småmek o så.
min är dock ostrypt, konsikt luftfilter och effektsystem så min drar på 6an också :)
Det ända jag måste göra nu är o byta lameller för så fort jag kommer över 9-10000rpm så slirar kopplingen.

Btw denna tråden är ju uråldrig :tomten


JAg hade samma problem med min. men det var min motorolja som hade börjat bli för gammal. att den slirade asså.
föresten vad toppar din NS ostrypt?.. har du originaldrevning också eller.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top