Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är det inte. Tror lagen säger att skylten ska vara synlig eller nåt liknande fjantigt! Men kör ändå. Det är ju betydligt snyggare att ha den där än att ha en läpp hängande bak!TTR skrev:Är det lagligt om man har rätt storlek på plåten och belysning på den, någon som vet?
// tobbe

På de 3 motarder jag har haft så har jag lämnat kvar regskylten orörd samt blinkers. Blinkers tycker jag är viktigare att de ska synas istället för att försöka gömma dem. Och sen var det skylten som jag sket i att göra nåt för den störde mig inte.
motardnisse skrev:Nopp!
Varför hålla på och gömma den! du bara ber om att få bli stoppad
utan att ha gjort något (förutom skylten då) Har man bestämt sig
för att hålla på att busa mm så får man väl stå sitt kast och sluta
fega att gömma skylten. Ok! det kan ju se snyggt ut att inte ha nån
skylt stort som ett A4 papper där bak. Men jag fattar inte riktigt vad
som stör föraren då denne ska titta framåtPå de 3 motarder jag har haft så har jag lämnat kvar regskylten orörd samt blinkers. Blinkers tycker jag är viktigare att de ska synas istället för att försöka gömma dem. Och sen var det skylten som jag sket i att göra nåt för den störde mig inte.
TTR skrev:Men om man byter den istället och köper en miniskylt kanske. Får iaf göra nåt åt det.
// tobbe
Ghost skrev:Det är samma "prispengar" på att köra utan skylt...
Iofs så kanske du slipper en del uppmärksamhet av blåljusen om du har en miniskylt.
electronaut skrev:Köra utan skylt kostar 400kr (förseelsekod 620A) och köra med skylten ej väl synlig (i hjulhuset osv.) kostar 300kr (förseelsekod 621A). Vet inte under vilken rubrik som miniskylt passa in.
Hade för mig att det var någon som skrev här för ett tag sedan att miniskylt var att betrakta (i lagens ögon) som falskskyltad &electronaut skrev:Köra utan skylt kostar 400kr (förseelsekod 620A) och köra med skylten ej väl synlig (i hjulhuset osv.) kostar 300kr (förseelsekod 621A). Vet inte under vilken rubrik som miniskylt passa in.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |