Nostalgitråden

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
När sporthoj.com var ungt fanns det en helt fantastisk tråd: NOSTALGITRÅDEN!
En tråd som bland annat gav pudelfrillan ett ansikte, tänker på Chri**e och Hja**e förstås! Men jag hittar inte den nu så jag tar mig friheten att göra en ny, he he...

I alla fall, det här är jag 1978, 14 år och har precis fått igång farsans gamla Centrum 98cc som jag fortfarande har kvar! :)
Skratta inte, det här är ju OUTLAW! :mad:

Bifogat

• 19780001.JPG
    19780001.JPG
    88.8 KB · Visningar: 202
skön bild! men jag måste ändå säga att de är skönt att tekniken går framåt :)

Torkel skrev:
I alla fall, det här är jag 1978, 14 år och har precis fått igång farsans gamla Centrum 98cc som jag fortfarande har kvar! :)

Det enda som är aoutlaa med den bilden är din frilla. ;) :D

Men hojen är också kewl.

Jag gillar inte direkct veteranhojar men jag kan förstå skönheten i gamla tekniska lösningar osv. Nu i sommras blåste jag själv förbi i närmare 200 knutar ngn typ av veteranhojsträff och jag vände och stannade till ett tag. Min (dåvarande) röda Ducce var den enda hojen med lack typ och den lyste upp fältet med sin klara röda färg. Det roliga var att majoriteten av veteranägarna var mest intresserade av min Ducce från '00. :D ..fick t.o.m. förfrågningar att starta upp den eftersom den "lät så underbar" när jag blåste förbi dem. :)

Howsomhelst var det roligt och kolla på gamla Harley Parkinssons från 1930-talet o liknande hojar. Lite fascinerande hur enkla konstruktionerna var, men endå var mekaniskt komplexa.

Last edited:
Zee skrev:
Howsomhelst var det roligt och kolla på gamla Harley Parkinssons från 1930-talet o liknande hojar. Lite fascinerande hur enkla konstruktionerna var, men endå var mekaniskt komplexa.

Det mest fascinerande är ju att dom fortfarande funkar så pass bra. Hur bra kommer dagens elektronikhögar funka om 70 år?

Torkel skrev:
När sporthoj.com var ungt fanns det en helt fantastisk tråd: NOSTALGITRÅDEN!
En tråd som bland annat gav pudelfrillan ett ansikte, tänker på Chri**e och Hja**e förstås! Men jag hittar inte den nu så jag tar mig friheten att göra en ny, he he...

Hur i h-vete kom du i de där jeansen?? :3freak

Tyvärr kommer nog inte Nostalgitråden funka utan Nisses (Seizure Later) medverkan. Hoppas Nisse kan läsa lite här och fylla på med sköna bilder från danska mc-tokar!
Det var både sant och nostalgiskt så här i nostalgitråden!

Last edited:
Gustav O skrev:
Tyvärr kommer nog inte Nostalgitråden funka utan Nisses (Seizure Later) medverkan. Hoppas Nisse kan läsa lite här och fylla på med sköna bilder från danska mc-tokar!
Det var både sant och nostalgiskt så här i nostalgitråden!
Klart den kan funka utan honom, upp med gamla sköna bilder nu alla åldringar! :yoparty

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back