Nostalgiskt tidsfördiv!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Om man har tråkigt en regnig söndag så kan man söka på "Amiga longplay" på Youtube. Då får man upp timslånga filmer på klassiska spel som nån dåre laggt upp där han går igenom hela spelet.

allt ifrån "Beneath A Steel Sky" till "Monkey island" finns att uppleva igen!:tummenupp

http://www.youtube.com/results?search_query=amiga+longplay&search_type=&aq=f

Fasen, det är så man blir tårögd.

Bästa nostalgitrippen får nog jag när jag tar fram mitt Nintendo 8 bitars. Super Mario Bros, Treck & Field II, Punch Out, Excite Bike, Bubble Bobble... Det är grejer det. :D

Bästa nostalgitrippen får nog jag när jag tar fram mitt Nintendo 8 bitars. Super Mario Bros, Treck & Field II, Punch Out, Excite Bike, Bubble Bobble... Det är grejer det. :D

Du gillar gamla tv-spel också?!:jisses *ber en bön om att du verkligen är en kvinna för att det skulle vara så awesome!*

Du gillar gamla tv-spel också?!:jisses *ber en bön om att du verkligen är en kvinna för att det skulle vara så awesome!*

De står i hyllan framför mig i skrivande stund. Spelar knappast dagligen men jag mosar alla som utmanar mig och om jag inte gör det kommer jag öva som en besatt tills jag gör det. Grabbigt måhända men men..

Fast det är få saker man kan bli så fruktansvärt förbannad på som just tv-spel.

Börja inte ragga på varann i min nostalgitråd nu :mad:

Jag drog precis igenom KingsQuest VI. Ett riktigt skitspel men jag hade inte sett slutet så det var det värt. 1.38 minuter phuck yea!

De står i hyllan framför mig i skrivande stund. Spelar knappast dagligen men jag mosar alla som utmanar mig och om jag inte gör det kommer jag öva som en besatt tills jag gör det. Grabbigt måhända men men..

Fast det är få saker man kan bli så fruktansvärt förbannad på som just tv-spel.
haha, nä jag har också spel men jag spelar typ nästan aldrig.. går för mycket tid åt musik, plugget, äta och sporthoj.. juste och sova ja!
men jag har ett sega megadrive här hemma med Ett gammalt sonic spel och så självklart det älskade N64:at som man har många bra minnen ifrån:)

äh som sagt jag skrev ju i någon annan tråd där du skrev värsta visdomsgrejen att det är bra att man skiter i normerna om vad som är tjejigt och grabbigt.
app app Ice Climber!!:mattias

haha dom mupparna?:tungan dom är ju med i super smash bros om du spelat? Fan tvspelskväll hos mig borde man ha någon gång!:brynad

Börja inte ragga på varann i min nostalgitråd nu :mad:

Jag drog precis igenom KingsQuest VI. Ett riktigt skitspel men jag hade inte sett slutet så det var det värt. 1.38 minuter phuck yea!

Ha kom o tänka på när brorsan hade sin Commodore 64 med bandstation o vi spela Pacman :D
Det e ju yber nostalgi :yoparty

Jävel sugen man blev på att spela Zelda nu :yoparty

jag gjorde värsta grejen jag man inte gjort på aaaas länge här om dagen, jag började prata om ocarina of time med en två snubbar, och fan vad man bara log resten av dagen efteråt!

Zelda: Ocarina of time=världens bästa spel:Bugar

blev fett taggad på att spela om det.. igen:näsblod

jag gjorde värsta grejen jag man inte gjort på aaaas länge här om dagen, jag började prata om ocarina of time med en två snubbar, och fan vad man bara log resten av dagen efteråt!

Zelda: Ocarina of time=världens bästa spel:Bugar

blev fett taggad på att spela om det.. igen:näsblod

Ja det e helt klart grymt.
Det spelet e ju helt otroligt man riktigt suger sig fast o vill inte sluta.

Jävel sugen man blev på att spela Zelda nu :yoparty

Jag köpte ett Game Cube för att lira Mario kart som partyspel med 4 dosor. Grymt kul racingspel, även om stämningen kan bli lite hätsk efter ett par öl, haha :tummenupp

Var förälskad i Zeldaspelen på 8 bit som kid så lirade ut Twilight Princess när det släpptes till Game Cube... men sen dess har lirat blivit stående. Kanske borde lira om det nån dag :)

Ja det e helt klart grymt.
Det spelet e ju helt otroligt man riktigt suger sig fast o vill inte sluta.
:fakta
Pacman for president!
Pacman är ju mansidealet föfan:brynad han och homer har många likheter! Tänk att bara gå omkring och få all mat i höjd med munnen och så när du äter någon speciel klump kan du äta upp alla jobbiga saker som försöker hindra dig från att äta!:hihi

Jag köpte ett Game Cube för att lira Mario kart som partyspel med 4 dosor. Grymt kul racingspel, även om stämningen kan bli lite hätsk efter ett par öl, haha :tummenupp

Var förälskad i Zeldaspelen på 8 bit som kid så lirade ut Twilight Princess när det släpptes till Game Cube... men sen dess har lirat blivit stående. Kanske borde lira om det nån dag :)

Några öl, ett N64 och ett gamecube hemma hos mig!:yoparty

Last edited:
Amiga är den bästa spelmaskin som nånsin släppts. Jag har haft jävligt många olika konsoler och datorer, men ingen har varit ens i närheten lika rolig som Amigan.

Amiga är den bästa spelmaskin som nånsin släppts. Jag har haft jävligt många olika konsoler och datorer, men ingen har varit ens i närheten lika rolig som Amigan.

Jag var en jävel på Othello på Amigatiden.. Varje gång man vann ett parti så klädde datorn av en del av en snygg brud :brynad

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT