Nostalgi

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Sitter här med en pilsner och blir lite sentimental när jag minns moppetiden. Ströfurfar lite på Blocket och hittar denna annons: http://www2.blocket.se/view/1834183.htm?l=0&c=1&city=0

Kommer ihåg att en av mina polare på den tiden hade en sån, och den gick något grönjävligt (iaf. jämfört med våra söndertrimmade moppar), och han var därför kungen av moppeåkarna i och med detta.

Annars hade jag en period när jag körde CP-låda (vet ej vad den heter på riktigt, men man satt inuti en slags förarhytt som öppnades utåt. Var på den tiden ett vanligt handikappfordon). I alla fall så var vi ett gäng som körde denna typ av moppe, och en av killarna hade satt på en "sjuhalva", den dåren. Ekipaget gjorde väl runt 70 knutar eller så, och det var min själ en upplevelse att åka med bakpå detta märkliga fordon i denna hastighet!

Killen gjorde för övrigt om moppen till en cabriolet helt ofrivilligt när han skulle köra upp för en brant backe. Moppen orkade inte dra, han rullade bakåt och råkade svänga så han tippade runt och taket skalades av :yoparty

Ja ja, det var tider det! (Minsann, det slank även ned en stadig whiskey under detta inlägg med, inte illa, inte illa alls). :D

haha.. ja har haft en sån... en 79:a fast den va silver, gick som fan på den tiden... min första mc :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park