Nostalgi eller snål ????

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Är ute efter en ny hoj, sålde min streetfighter.
Har alltid gillat Suzukimotorer så varför inte denna??
Inte senaste snitt å inte snygg. Men den var go å köra och det är nåt visst med gamla sukamotorer. Vad ska jag göra , glömma å gå vidare eller bjuda nåt på den??? Kanske ett nytt fighterobjekt?...
http://www.blocket.se/vi/10652168.htm?ca=11_s&l=1

Japp det blev köp. 18k 4000mil.

Och jag SKA lacka den mattsvart så fort som möjligt:D Inte det vackraste just nu.

Bifogat

• Bild-0021.jpg
    Bild-0021.jpg
    84.9 KB · Visningar: 171
Last edited:
Hehe ja det är hårresande, får ha mörkt visir så ingen ser att det är jag:D

Men den går grannt i motorn å det är huvudsaken. Känns trots allt hyfsat stabil med. Kanske fighterobjekt till hösten.

nej nej nej nej inte hel svart de är så fult samt att man inte s er hojjens linjer med svartlackade kåpor å tank.. välj nån annan färg eller flera

nej nej nej nej inte hel svart de är så fult samt att man inte ser hojjens linjer

Kanske det som är tanken, att dölja att det är en lite äldre hoj. Har en bild på en skitsnygg Gsxr, dock den nyare ramen men du kanske kan få insperation:

Bifogat

• schwarzesau_11.JPG
    schwarzesau_11.JPG
    130.7 KB · Visningar: 163
Hehe ja det är hårresande, får ha mörkt visir så ingen ser att det är jag:D

Men den går grannt i motorn å det är huvudsaken. Känns trots allt hyfsat stabil med. Kanske fighterobjekt till hösten.
Förstör inte en klassiker! Du får mer uppmärksamhet om
du försöker få fram originalskicket:tummenupp

Det är fan dags att sluta måla alla gamla hojar svarta. Det var fult på moppetiden och det är fult nu. Spec som alla vägrar köpa orginaldekaler..

VÅGA bränna runt på dina mintgröna fälgar, jag älskar dem, iaf i kombo med en gammal maskin. NÅGON tyckte det var läckert en gång:tuttar

Så här såg mitt miniobjekt ut en gång i tiden...
( inte min mini-människa dock..)

Öhh, förresten vill jag påpeka att jag KÖPTE den sådär, den är så jävla ommålad nu så....mycket det går.

Bifogat

• Lucas på minin.jpg
    Lucas på minin.jpg
    58.3 KB · Visningar: 56
Måste säga att svarta hoja är så sjukt trist. Neon och minfärger regerar. Håller HELT men Chronic.

Alltså på ett sett är det ju rätt. Lila hoj mintgröna fälgar plus att mitt asgamla skinställ är rött, vitt å svart ala gott 80tal. Nu snackar vi helt fel färgkombinationer. Kan ta ett kort å visa. Är inte blyg så alls ,..
Men hur fräckt är det egentligen???:va

Åter kommer med kort

Tjacka pistagegrönt skinnställ & odla en frän hockeyfrilla nu bara.... :tummenupp

Hockeyfrilla är uteslutet. Mina hårsäckar har gett upp.

Kanske det som är tanken, att dölja att det är en lite äldre hoj. Har en bild på en skitsnygg Gsxr, dock den nyare ramen men du kanske kan få insperation:

Supersnygg!!!!

Last edited:
Alltså på ett sett är det ju rätt. Lila hoj mintgröna fälgar plus att mitt asgamla skinställ är rött, vitt å svart ala gott 80tal. Nu snackar vi helt fel färgkombinationer. Kan ta ett kort å visa. Är inte blyg så alls ,..
Men hur fräckt är det egentligen???:va

Åter kommer med kort

Hockeyfrilla är uteslutet. Mina hårsäckar har gett upp.

Supersnygg!!!!

de är äkta biker!

Hojen är ju kantig och jag tror att den grå kulör som fins på JAS skulle vara helt rätt, med svartlackade fälgar, och kanske ett flygvapen märke på tanken.

Bifogat

• 024_jas-39_gripen_static.jpg
    024_jas-39_gripen_static.jpg
    93.5 KB · Visningar: 58
Den här lacken sitter ju som smäck på en sån. Nostalgi! :tummenupp
1100-gsx-r-1986.jpg

Den här lacken sitter ju som smäck på en sån. Nostalgi! :tummenupp
1100-gsx-r-1986.jpg

Tänk att det var sensation på den tiden, nu flabbar dom flesta. Men jag tycker det är kul med gamla grejer, kan det bero på att jag är gammal själv?
"Fan vad det lät:huvet " Men lite kul är det nog, för den funkar ju trots allt..

Hojen är ju kantig och jag tror att den grå kulör som fins på JAS skulle vara helt rätt, med svartlackade fälgar, och kanske ett flygvapen märke på tanken.

Vänta nu !!!:confused: !! Grå... Hmmm var inne på kamoflage ett tag men grå hmmm.... Ska höra med mitt favvoprogram Photoshop..

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...