Norton IS vs Telia Säkersurf?

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Har precis skaffat ADSL bredband från Telia, och till detta ingår något som kallas Telia SäkerSurf antivirus + brandvägg.

På burken jag använder finns Norton Internet Security med avtal för > 2 år till. Byta ut eller ha kvar?

Eller finns det kanske något ännu bättre (gratis/nedladdningsbart)?

Tacksam för tips.

Kjelle skrev:
2362993 Har precis skaffat ADSL bredband från Telia, och till detta ingår något som kallas Telia SäkerSurf antivirus + brandvägg.

På burken jag använder finns Norton Internet Security med avtal för > 2 år till. Byta ut eller ha kvar?

Eller finns det kanske något ännu bättre (gratis/nedladdningsbart)?

Tacksam för tips.

kör me den eller AVG http://www.grisoft.com/ det finns en free
men sitter ju bakom en fysisk brand vägg :tummenupp
hur snabb hastighet har du?? har en rauter över d-link
//Robin

Last edited:
Kjelle skrev:
2362993Telia SäkerSurf antivirus + brandvägg.
Det är en modifierad version från F-secure.
Dvs. installera och känn dig säker.
Dessutom har du fri support på produkten när du ringer Telia.
Har gratis uppdateringar som alla andra AV-program.

F-secure över snorton alla dagar, sen är det ett hyffsat krävande program och drar mer minne än andra (dock inte mer än norton)

-Rosen- skrev:
2387624 F-secure över snorton alla dagar, sen är det ett hyffsat krävande program och drar mer minne än andra (dock inte mer än norton)
Håller med -Rosen- angående FS vs NIS. Sedan tycker jag personligen att FS har lite ologistkt flöde när det gäller konfigureringen.
Kör själv inget av dem idag men har provat dem. Kör bara NOD32 sedan 2002 och brandväggen i routern. Skulle jag rekommendera en mjukvarubrandvägg så skulle det nog bli Outpost. Finns som gratisversion, men den vet jag inte så mycket om. http://www.agnitum.com/products/

//Mojje

Mojje skrev:
2387763 Håller med -Rosen- angående FS vs NIS. Sedan tycker jag personligen att FS har lite ologistkt flöde när det gäller konfigureringen.
Kör själv inget av dem idag men har provat dem. Kör bara NOD32 sedan 2002 och brandväggen i routern. Skulle jag rekommendera en mjukvarubrandvägg så skulle det nog bli Outpost. Finns som gratisversion, men den vet jag inte så mycket om. http://www.agnitum.com/products/

//Mojje
känns som att vi har gått samma väg, först norton, upptäcka att det var kasst, F-secure upptäcker att det är kasst och går över till NOD32:hihi

-Rosen- skrev:
2388603 känns som att vi har gått samma väg, först norton, upptäcka att det var kasst, F-secure upptäcker att det är kasst och går över till NOD32:hihi
:hej Jo man har hunnit att testa några olika AV-program och har helt klart fastnat för NOD32. Väntar med spänning på nästa version, dvs 3.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D