Norton Internet Security

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Prenumererar på Norton Internet Security 2008, vilket ska ge mig skydd mot allsköns skadliga företeelser på nätet.

Har följt instruktionerna till punkt och pricka. Mjukvaran ska uppdateras automatiskt ett par gånger per hundradels sekund. Typ.

I helgen började jag få popups som, tja, poppade upp. Körde en scan med Norton. Inget fel här.

Fler popups. Laddade hem konkurrents gratisvariant.

159 infekterade filer.

Norton visade sig m.a.o. ungefär lika skyddande som en nätstrumpa.

Nu har jag fått bort iaf delar av malwarefilerna, men har då istället fått ett jävla blippande från högtalarna som vägrar försvinna.

Vad ända in i glödheta betalar man för?

Norton har jag aktat mig för då det slöar ner datorn onödigt, iallafall var det så förr.

Nummer ett om du inte vill ha massa skit i datorn är att INTE köra med IE, prova några andra webbläsare! Tex. Firefox eller Opera.

Jag har kört med gratis antivirus, AVG Free. Laddas hem här.

Sen har jag kört med Spybot Search and destroy. Laddas hem här.

Där kan man trycka på en knapp som det står Immunize på, plus att man kan scanna och ta bort massa skit man eventuellt har. Kom ihåg att uppdatera programmet första gången du installerat det. Tror man kan välja att ha nån "resident shield" på där med, som ska skydda datorn hela tiden, det har jag dock inte.

Jag kör Vista, med Firefox och med avg-free, har aldrig fått något virus/spyware.

Jag var trogen nortonanvändare förr men precis som föregående säger så slöar det ner datorn sinnessjukt mycket. Sen när man får höra historer som du berättar så gör det ju inte direkt saken bättre.

Windows brandvägg FTW! :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...