Norton Antivirus vill ta bort NAVENG?

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Hejsan!

Jag sitter nu med en fråga på mina andra dator ifall Norton Antivirus skall få ta bort NAVENG. Frågan ställs av ZoneAlarm "Norton Antivirus is trying to remove a driver or service: NAVENG"

Vad skall jag göra?? Godkänna eller ej???


När jag söker på Google vad Naveng kan vara så får jag upp en massa och däribland har jag tolkat det som att det har något med Norton Antivirus själv att göra...verkar skumt!

Jag hade uppdaterat viruslistan för norton och startade en virussökning därefter och den hann knappt börja förrän ZoneAlarm reagerade och ställde denna fråga som jag skrivit ovan.

Jag kan inte använda min dator förrän jag svarat på om Norton skall eller inte skall få radera Naveng...

Tack på förhand!
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Vill norton ta bort en del av sitt eget program (naveng) så låt den göra det.

Kan ju vara så att det är en automatisk uppdatering som gör att Norton vill ta bort och installera en ny verison naveng-filen.

Går allt åt skogen och Norton slutar fungera kan du alltid installera om Norton.

Edit: Vilken version av Zonealarm använder du?
Edit 2: Kan ju vara värt att hålla ett öga på den här tråden också: http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board/message?board.id=win_za_msgs&message.id=13081 ;)
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
SSB skrev:
2270218 Vill norton ta bort en del av sitt eget program (naveng) så låt den göra det.

Kan ju vara så att det är en automatisk uppdatering som gör att Norton vill ta bort och installera en ny verison naveng-filen.

Går allt åt skogen och Norton slutar fungera kan du alltid installera om Norton.

Edit: Vilken version av Zonealarm använder du?
Edit 2: Kan ju vara värt att hålla ett öga på den här tråden också: http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board/message?board.id=win_za_msgs&message.id=13081 ;)
eller så är det ett virus som medvetet infekterar just NAVENG och försöker bli upptäckt.
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
SSB skrev:
2270218 Vill norton ta bort en del av sitt eget program (naveng) så låt den göra det.

Kan ju vara så att det är en automatisk uppdatering som gör att Norton vill ta bort och installera en ny verison naveng-filen.

Går allt åt skogen och Norton slutar fungera kan du alltid installera om Norton.

Edit: Vilken version av Zonealarm använder du?
Edit 2: Kan ju vara värt att hålla ett öga på den här tråden också: http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board/message?board.id=win_za_msgs&message.id=13081 ;)

Haha...när jag får problem så skriver jag överallt men måste säga att SH är alltid snabbast på att ge något svar :tummenupp

Jag lät den ta bort den och när jag sedan startade om datorn så frågade Zone Alarm igen ifall Adobe Acrobat Speedlauncher (eller ngt i den stilen) fick installera NAVENG igen.
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Förresten så har jag Zone Alarm Pro version 6.5.722.000...

Något skumt som nu hände efter jag tillåtit att installer NAVENG igen (när adobe bad om det) var att när jag startat Norton Antivirus för att göra en scanning återigen på datorn så varnar Zone Alarm mig nu om att

"Norton AntiVirus is trying to change your network settings by modifying the file: WINDRVDIR\etc\hosts" Applikationen är rtvscan.exe säger Zone Alarm.

Så vad ska jag nu göra? :confused:

Har aldrig innan fått dessa mess från Zone Alarm och det verkar ju inte bra... :va

-Rosen- skrev:
2270280 eller så är det ett virus som medvetet infekterar just NAVENG och försöker bli upptäckt.

Hur vet jag om det är ett virus och vad skall jag göra?
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Ta bort Norton. Det är ett stort jävla virus i sig. Folk med Norton installerat förtjänar inte att få hjälp :fatta! :huvet :pannkyss
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
CJ900RR skrev:
2271191 Ta bort Norton. Det är ett stort jävla virus i sig. Folk med Norton installerat förtjänar inte att få hjälp :fatta! :huvet :pannkyss

Tagga ner lite nu va! :fatta!

Vad tycker du jag ska ha istället? Tycker den har fungerat bra tills nu...

Sen vet jag ju inte om det är ZoneAlarm som fått fnatt eller vilket program som det är fel på. Fast det lutar mer åt Norton nu...

Edit: Efter att ha sökt på Google så har jag nu kommit på andra tankar och misstänker istället att Zone Alarm med dess senaste uppdatering är orsaken till allt j*vla skit.... http://forums.speedguide.net/showthread.php?t=201837
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top