Norsk Suzuki RGV 250 D'antin 2004 GP replica..

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Den norska tidningen dagbladet har en poll där man kan rösta fram "norges fetaste mc", en av kandidaterna är denna RGV :kär

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/05/29/501972.html

många bilder här: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/05/29/501974.html

s11i_1180430826.jpg

FAKTA
Suzuki RGV 250 1995
# Motor: 250 kubikk 2-takter. Pusset på og ordnet av eksperter som kan slikt.

# Ombygginger: Suzuki TL1000R kåpe, Yamaha R6 sete, Honda CBR600RR skjerm, linselys, WP gaffel, bakdemper og styredemper.

Lomas pipes i rustfritt. Aluminium seteramme. Aprilia tank og felger.

# Ettermarkedsprodukter: Braking wave discs, Lomas eksosanlegg. Hayabusa LED baklys med integrert blinklys, blinklys i speil foran.
# Ekstrautstyr: Sidestøtte i aluminium. Aluminium tanklokk.

# Lakk: Dantin replica av Ducati GP 2004. Lakkert av Nor lakkering i Fredrikstad, men merkene er selvlaget.

om alla ni 2-takts-talibaner röstar vinner den nog:tummenupp

råschtek :yoparty

Vinner dock förmodligen inte; folk gillar i allmänhet gynekologstolar mer :huvet Det enda andra alternativet till en rättfärdig vinnare vore turbobusan, men det är ju nästan en dussinhoj är i Sverige :D

Fin Fin, som sagt, " folk " i allmänhet uppskattar dock fabrikscustoms mer, och jag tror nästan att en standard Suzuki 650 Savage i orginalutförande skulle få mer röster än denna hojen i en omröstning bland kreti och pleti.

Men jag undrar varför att de inte gjorde en replika av d'Antins 250 hojar när han körde med sådana, det skulle kännas lite mer genuint. Detta blir ju trots allt en kopia av ett orginal som inte finns.

2973550 Fin Fin, som sagt, " folk " i allmänhet uppskattar dock fabrikscustoms mer, och jag tror nästan att en standard Suzuki 650 Savage i orginalutförande skulle få mer röster än denna hojen i en omröstning bland kreti och pleti.

Men jag undrar varför att de inte gjorde en replika av d'Antins 250 hojar när han körde med sådana, det skulle kännas lite mer genuint. Detta blir ju trots allt en kopia av ett orginal som inte finns.
Har läst lite reportage om hojen och han blev helt enkelt förälskad i deras lack de hade det året. Svårare än så var det inte.

Min fråga är dock hur fan man röstar?

Finns lite reportage om den i olika nummer av Performance Bike, där man skulle bla rösta fram bästa 'Special'
Sweet

*/ ?>
Back