Norsjö Shopper

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag vet att detta är ett MC-forum, men vaffan.

Jag är som bekant lite insnöad på mongomoppar och funderar på att komplettera flottan med en Norsjö Shopper. Här snackar vi hardcore invalidmoped.

Man kan få dom för typ 5000.-

Är det någon här som vet/kan något om dessa? Köper man sig några hundra kilo problem för 5000?

Finns även en variant som heter APE 50. Den där trehjuliga med flak, ett hjul fram och två bak som jag är lite sugen på (I offroad-utförande på bilden nedan :))

946931_0.jpgpiaggio-ape-50-08.jpg

Norsjön är riktigt bra faktiskt, mycket flakmoped över den.

Dock kan man ha synpunkter på sachsonettmotorn, fast det finns ju annat nuförtiden i motorväg.

Vad du behöver är en Allme Truck:
TR-7-H-150x150.jpg

Jag har haft en Ape 50 och den har en trött, stinkande 2-taktare och är riktigt uselt ihopskruvad av tunnplåt. Allmen däremot har en 700cc Briggs&Stratton boxer och hydrostatdrift. Riktigt seriöst byggd för tungt arbete med hydraulisk tipp och lastar 1,2 ton. Perfekt för korta transporter av schaktmassor eller grus.

Du kan få köpa min när jag har kört klart med den om någon månad, fast den kommer kosta lite mer än 5000 spänn. Kom förbi och provkör om du vill, du kan få ta en tur till tippen med något ton schaktmassor.

Last edited:
Är det inte lite risky med ett hjul fram? Jag menar, dumt att trilla så fort man kommer till en kurva..?

Vad du behöver är en Allme Truck:
TR-7-H-150x150.jpg

Jag har haft en Ape 50 och den har en trött, stinkande 2-taktare och är riktigt uselt ihopskruvad av tunnplåt. Allmen däremot har en 700cc Briggs&Stratton boxer och hydrostatdrift. Riktigt seriöst byggd för tungt arbete med hydraulisk tipp och lastar 1,2 ton. Perfekt för korta transporter av schaktmassor eller grus.

Du kan få köpa min när jag har kört klart med den om någon månad, fast den kommer kosta lite mer än 5000 spänn. Kom förbi och provkör om du vill, du kan få ta en tur till tippen med något ton schaktmassor.

Var det du som körde på stallarholmsvägen i högdalen tidigare idag med ett badkar på flaket? :rock

Är det inte lite risky med ett hjul fram? Jag menar, dumt att trilla så fort man kommer till en kurva..?

Jag var riktigt nära att välta min APE 50 ett par gånger men det var mest för att man inte ville slå av mer än absolut nödvändigt om man väl kommit upp i 20+ då den var helt otroligt seg. Allmen når toppfart nästan direkt pga låg utväxling och mer motor så där är det liten risk.

Var det du som körde på stallarholmsvägen i högdalen tidigare idag med ett badkar på flaket? :rock

Nej, det måste varit någon annan. Däremot körde jag där med ett badkar på flaket igår.

Absolut ett alternativ. Behöver nåt att köra ungarna till dagis med på vintern. Det är branta gångvägar....

Köp en, dom är ju stenhårda! :-) Min har en halvt ovanlig manuell 3-växlad Flintamotor med snörstart! Man åker jättebra i dom sålänge det är asfalt och någorlunda slätt! :-)DSC_0281.jpg

Haha, jag hade en Norsjö Shopper i mitten av 80-talet. Taksänkt och ca 70hk. Rent livsfarlig i kurvorna men otroligt rolig att köra.

Haha. Kul att några här har/har haft en sån här. Man akn få dom för mellan 3-10000 beroende på skick. Jag hade tänkt mig nått mittemellan. Måste få mitt garage klart först så att jag har nånstans att ha den.

Hade en sån i min ungdom. Var grymt rolig att köra på vintern =) Två kompisar hade också var sin. En snörde in en DT50-motor i sin och den andra snörde in en YZ125-motor i sin. Satan vad den gick. Dock inte så länge. Han skulle imponera på några brudar efter en grusväg och lyckades volta några varv med den :huvet:tuttar

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP