Norrkörning lördag 25/4

1. Nilax
2. Tompanordin
3. Cruella
4. Bikerwoman
5. Got Torque? -Får jag till bestyckningen så kommer jag
6. Seb.F till 99%
7. Probo
8. LORD HUMUNGUS?
9. omega3
10. collo
11. Namnlös
12. Adrenalin
13. frew
14. Sjånadrotten

Jag plockade bort mig själv, blev en öl för mycke igår. :tungan

Ha en trevlig tur!

Jag kommer inte hinna till Donken i tid, -jag skall dock ut och åka och kommer förhoppningsvis svänga utåt Markim och sedan gammelvägarna utåt Bogesund/Vaxholm inte allt för mycket senare än 11-12 snåret.

Ser Ni en Svart/Vit/Röd TTR Motard som låter en del så kan väl någon hojta till om vart Ni tänkt åka!?

Jag vart lite sent ute, men dryga 20 mil har det blivit idag...utan att för den skull se speciellt många hojar:va
Var det någon mer än jag som vart förvånad över loppmarknaden vid fiket i Waxholm?

Nåja, häcken är bra mör nu....jag har insett att hojen jag byggt är bra mycket håärdare än vad jag är:näsblod

Just ja, tack till dig vem du nu var på Statoil Bogan som såg att jag sumpade min hojenyckel! Hade du inte hojtat till hade jag nog knallat hem....

Jag vart lite sent ute, men dryga 20 mil har det blivit idag...utan att för den skull se speciellt många hojar:va
Var det någon mer än jag som vart förvånad över loppmarknaden vid fiket i Waxholm?

Nåja, häcken är bra mör nu....jag har insett att hojen jag byggt är bra mycket håärdare än vad jag är:näsblod

Just ja, tack till dig vem du nu var på Statoil Bogan som såg att jag sumpade min hojenyckel! Hade du inte hojtat till hade jag nog knallat hem....

hur lång tid tog det å komma hem då?

Tackar allihop för en bra dag. :)

Enligt GPS'en så är markerad sträcka 325km, vilket tog nästan totalt 8 timmar, samt med en medelhastighet på 41km/h. Uppskattningsvis låg den effektiva körtiden på knappt 4.5h och drygt 75km/h. Dock skall sägas att total tid och medelhastigheten inkluderar ett flertal tankstopp, en lunch på Lyktan i Gimo, samt ett improviserat prova-på fika-stopp hos Lejdets Hojcafé (Ett trevligt ställe som får tummen upp och som vi gärna stannar till hos vid kommande turer.) Sammantaget med trevliga likasinnade en toppentur idag med blåsippor, kvittrande fågelsång, jamande kattor, strålande & varm vårsol, fantastiska vårvägar rena från grus men med viss varning för fläckvis gödsel & lera.

Tankstopp vid Gottröra

Snabbmat hos Lyktan i Gimo

Rökpaus?

Varning för grodor på vägen vid Barnens ö ute på Väddö.

Eller bara lite stretching och vila från sporthojen.

Dags för nya knäpuckar minsann.

Nilax med grabben som passagerare

Dagens rutt ut till Barnens ö

Last edited:
hur lång tid tog det å komma hem då?

Nyckeln sumpades inne på macken....och återfannsdå jag vart meddelad av hojåkare att jag just sumpat den inne på macken:)
Det tog lång tid att komma hem då det vart en hel del körning kring trakten.

Om ni nu åkte 32mil så var det nog bra att jag inte hann i tid. Jag har nog en del saker att reda ut på min hoj innan jag hänger på.
Nästa helg bär det av till Grisslehamn för min del, så ska någon uppåt på Lördagen så kanske vi kan knyta ihop till samkörning nedåt?

Förlåt för trådstölden:död

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...