Norrköping!

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1
Torr kotte än så länge. Ståt på Orvars klockan 12 om inte vädret ändrar sig.:Bugar

Om vi åker sydväst idag är jag på då regnet kommer därifrån så vi kan vända och åka torrskodda hemåt om/när vi stöter på det.

Och i så fall möter jag upp er någonstans på vägen.
 
Last edited:

seanjoel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Norrköping
Hoj
2000, Kawasaki, Zx9-r
Tjena folks!
Vart hänvisad till denna tråd. Har nämligen tröttnat på att glida omkring själv med hojen. Känner inte så många som har hojkort så vore kul att mötas upp lite :)
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Tjena folks!
Vart hänvisad till denna tråd. Har nämligen tröttnat på att glida omkring själv med hojen. Känner inte så många som har hojkort så vore kul att mötas upp lite :)
Välkommen. Om det är väder för hojåkning så träffas vi på Ok macken på Stockholmsvägen klockan 12 för gemensam åkning på helgerna. Brukar bli rätt många mil med depåstopp för mat och dryck. Hoppas vi ses, alltid roligt med nya bekantskaper och åka hoj med.
 

seanjoel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Norrköping
Hoj
2000, Kawasaki, Zx9-r
Välkommen. Om det är väder för hojåkning så träffas vi på Ok macken på Stockholmsvägen klockan 12 för gemensam åkning på helgerna. Brukar bli rätt många mil med depåstopp för mat och dryck. Hoppas vi ses, alltid roligt med nya bekantskaper och åka hoj med.

Då kanske vi ses till helgen om vädret tillåter :) Låter trevligt!
 

NinjaGasarn

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2011
Ort
Norrköping
Hoj
2008, Kawasaki ZX10R
Halloj,

Äntligen tagit upp hojen hit! Samlas ni alltid vid 12-tiden? Oss stackare som jobbar till 4-5 då? Har för mig att det fanns en tråd om hur samkörningar 'ska gå till'.. var finner jag den? Ska söka lite :)
 

seanjoel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Norrköping
Hoj
2000, Kawasaki, Zx9-r
Tjo igen!
Jag är ju helt ny här, känner inte någon.
Är det så att ni alla känner varandra här som samåker? Vore kul att hänga på nån dag :)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tjo igen!
Jag är ju helt ny här, känner inte någon.
Är det så att ni alla känner varandra här som samåker? Vore kul att hänga på nån dag :)

Åker man med ett tag känner man snart alla.

:tummenupp

Halloj,

Äntligen tagit upp hojen hit! Samlas ni alltid vid 12-tiden? Oss stackare som jobbar till 4-5 då? Har för mig att det fanns en tråd om hur samkörningar 'ska gå till'.. var finner jag den? Ska söka lite :)

Helgdagar 12.. Vardagar är det sällan nåt utanför semestern. (åtminstone brukade det va så, jag är sällan med numer)


"Reglerna" är enkla. Det är inget GP, don´t crash! Kör ditt tempo och kom fram, hellre väntar man en stund i nästa korsning, än vänder och ringer ambulens. Och det väntas in i VARJE korsning. Om du ska avvika, tala om det innan så folk slipper leta efter dig i tron om olycka. Och håll din "ungefärliga" plats i ledet så slipper du både köra om och bli omkörd. Det ena stressande och det andra frustrerande om nån fastnar bakom en annan.

Tjör ba´! ;)
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
:D:D
Det kommer ju ett par till flaggningstillfällen så man kanske inte sitter i sjön! och korvmojarna måste få in lite kulor dom med!

Det är på tävlingarna behovet är som störst (och belöningen med). ;)


Har du äntligen gjort slag i saken och köpt den där guldvingen du pratat så länge om! Coolt! Du är iallafall märkestrogen! :tummenupp
 

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600RR
Det är på tävlingarna behovet är som störst (och belöningen med). ;)


Har du äntligen gjort slag i saken och köpt den där guldvingen du pratat så länge om! Coolt! Du är iallafall märkestrogen! :tummenupp

klart det är en guldvinge av rang! du var ju sugen på en med:tummenupp Vill du sitta i fåtöljen bakom eller vid sidan om?
 

Bifogat

  • 0210665252.jpg
    0210665252.jpg
    77.4 KB · Visningar: 34
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top