Norrbagge kör fort!

Hmm ja som trodde att alla lite nyare fabrikssporthojar har strypta mätare till 299 :va ?

Migael skrev:
Hmm ja som trodde att alla lite nyare fabrikssporthojar har strypta mätare till 299 :va ?
-PLM- skrev:
Man måste ha vidvinkelobjektiv på kameran för att fånga fartkänslan.
Skulle du kunne översätta till svenska :) ?

sportarn skrev:
om man tar tiden mellan varje lyktstolpe kan man sen räkna ut tiden. tror t.o.m en normal hjärna klarar av det. men utan att räkna ut det så vet jag i alla fall hur det känns att åka över 200 o det där var inte över 200.

Det der var nok over 200 ja. Filmen førte til ganske så stor debatt i Norge og mange kjenner den som gjorde opptaket. Det er riktig at den er drevet om så over 300 gikk d aldeles ikke. Hvis du følger turtallet og gir på sykkelen skjønner du at det går godt over 200 flere steder. En cbr954rr på 5-6 gir og 10-12tusen rpm gjør over 200. Sånn er det

Hur högt är hojen drevad?

Några få kugg?
Tycker ända han får pressa en del för att komma upp i topp

sportarn skrev:
om man tar tiden mellan varje lyktstolpe kan man sen räkna ut tiden. tror t.o.m en normal hjärna klarar av det. men utan att räkna ut det så vet jag i alla fall hur det känns att åka över 200 o det där var inte över 200.

Prova och filma själv så får du se. När man tycker att det går supersportmegafort i verkligheten så ser det ut som söndagskörning på film.
Personligen tvivlar jag inte alls på hastigheten men det är dock mätarfart...

sportarn skrev:

hur det känns att åka över 200 i verkligheten och att se det på film är ju inte riktigt samma sak

sportarn skrev:
...så vet jag i alla fall hur det känns att åka över 200 o det där var inte över 200.

HA!

Störtlöjligt!

JAG vet hur det känns att att köra i närmare 4 0 0. :mad:

Last edited:
Det är ett känt fenomen att fartkänslan försvinner när det fångas på film. Ni kan se hur många filmer som helst där folk kör som galningar och det ser som mest ut att gå i halva hastigheten.

Om man letar lite på den där sidan så finns det en bussa där som kör riktigt jävla fort, killen mätte det i mile/h och det var bra jävla fort, utan tveckan turbo eller nåt på den hojen.

OBS! Farligt att börja med sånt, man får en rejäl adrenalin kick, men man frigör även dopaminer i hjärnan vilket faktiskt gör en lika beroende som en knarkare :ätapiller (om man överdriver lite). Testar du en gång så lär du definitivt göra det igen... kvittar hur nära du är att köra i diket och få nära döden uppleveser, och svär till dig själv att inte göra om det.
Körde själv i diket i höstas och fick beskedet av läkaren att jag kanske behöver stel operera min höft (vilket innebär att man aldrig kan sitta ner ordentliget, skita ordentligt, inte kan åka hoj, rätt sagt ett ganska gravt handikappad). Svor till mig själv att jag aldrig köra sporhoj igen... men, men nu funderar jag på att skaffa en igen ifall jag slipper undan steloperation. Känner att jag inte borde men det är svårt att kämpa emot, och det lär nog inte bli lättare fram mot våren... får väl sabba min ekonomi eller nåt så jag inte har råd :(

freddexwing skrev:
954 ser ut som på bilden nedan, 929 ser ut som... tja den i filmen... :)

Jasså va det så länge sen jag såg en 954? Jag tyckte det var nåt som inte såg ut som mina instrument men då va det så... Får han upp en gammal trött 929 i över 300 ärliga då ska jag äta upp mitt slipon.

Rigge skrev:
Jasså va det så länge sen jag såg en 954? Jag tyckte det var nåt som inte såg ut som mina instrument men då va det så... Får han upp en gammal trött 929 i över 300 ärliga då ska jag äta upp mitt slipon.

Jag kan hjälpa till att käka....
Min gamla rackare med helsystem och PCIII kom inte upp i mer än 280 på mätaren, och då fick jag pressa läääänge. Så den var duktigt drevad!
Men han är garanterat uppe i 250 bitvis.

Appropå fart kan jag säga att jag hade en konstig känsla i magen idag när jag passerade en polisbil i 215 utan att han reagerade :3freak
Länge leve Autobahn :) Men jag hade svårt att motivera för mig själv att det är lagligt att ligga med full gas förbi polisen, känslan sa bara bromsa eller stick :gnissla

M:et skrev:
Appropå fart kan jag säga att jag hade en konstig känsla i magen idag när jag passerade en polisbil i 215 utan att han reagerade :3freak
Länge leve Autobahn :) Men jag hade svårt att motivera för mig själv att det är lagligt att ligga med full gas förbi polisen, känslan sa bara bromsa eller stick :gnissla

Inte riktigt som hemma, nä... :hihi

sportarn skrev:

RoLLER skrev:
HA!

Störtlöjligt!

JAG vet hur det känns att att köra i närmare 4 0 0. :mad:

Coola killarna!
:lol

Disasterpiece skrev:
hur det känns att åka över 200 i verkligheten och att se det på film är ju inte riktigt samma sak
men det var väl inte det jag sa heller? måste väl ändå vara verklig hastighet som man får om man mäter farten mellan stolparna, eller är det fel oxå?
ja ja, det är imponerande att folk i norge blir förbannade för detta. kan inte va något roligt att köra hoj där, minsta lilla hastighetsöverträdelse o det blir ett jäkla liv.

rSEXa skrev:
Coola killarna!
Yes, vill du joina???

Ja har kört över 100. räcker de?

Kan försöka ta mig upp i 110 på nån flygplats här i närheten till sommarn....

rSEXa skrev:
Ja har kört över 100. räcker de?

Kan försöka ta mig upp i 110 på nån flygplats här i närheten till sommarn....
Yes, det räcker. men bara om du haft ögonbindel o suttit o baklänges o skrapat tungan i asfalten samtidigt som du funderat på om det här var så smart!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti