Norra Roadracing Sällskapet

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Ort
Timrå
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Tack och bock!

Jag gillar inte att bil ifrånkörd av den där RR-prinsessan. Som tur är så har jag ett botemedel som troligen kommer vända på steken. Med en ny racinglack kommer jag få upp farten. Nr34 ska byta skepnad.....men detta kommer ni ju bli varse om på tisdag.

Hej så länge.

SPÄNNANDE!
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Hello ppl.

Här är det tokhängigt och varierande uppehåll/regn...

Vad har vi för väderutsikter i Härnösandsområdet idag?
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Hello ppl.

Här är det tokhängigt och varierande uppehåll/regn...

Vad har vi för väderutsikter i Härnösandsområdet idag?
regnade när jag vaknade i morse (kl6) men uppehåll och lite tunnare moln nu och plattorna på gången ute på gården är halvtorra, känns som det är på väg att spricka upp men kan nog va muligt/duggigt senare i dag också :tummenupp bor ca 2-3 km från banan
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Vore ju tragiskt om jag skulle behöva ställa in visningen av den nya rejslacken. Särskilt som jag lackade den på toaletten inatt och somnade vid 05:30.

Vad gör man inte för att få bättre varvtider?
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
3045007 regnade när jag vaknade i morse (kl6) men uppehåll och lite tunnare moln nu och plattorna på gången ute på gården är halvtorra, känns som det är på väg att spricka upp men kan nog va muligt/duggigt senare i dag också :tummenupp bor ca 2-3 km från banan
Grymt, tackar för det. :tummenupp

Har 20 mil till banan själv och det känns inte som att man vill chansa på torrt...

Jag sitter och följer bilderna här: http://www.harnosand.se/kamera1 :)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Här har ni bilderna....Snabbare lack får ni leta efter.
 

Bifogat

  • Pinky 1.JPG
    Pinky 1.JPG
    113.6 KB · Visningar: 111
  • Pinky 2.JPG
    Pinky 2.JPG
    105.7 KB · Visningar: 103

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
haha den där hade du lyckats med :) fick ju faktiskt en glimt av den i dag :) :tummenupp undrade vem som ägde en sån snabbt lackat hoj :)
 

Snöstorm

Sponsor
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Norrland
Hoj
Honda
Är det någon som har koll på vädret i härnösand ?
Tängte ev åka till banan i kväll och testa om cyckeln funkar som den ska
 

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Letar..
så här såg det ut..

Här har ni bilderna....Snabbare lack får ni leta efter.

Tja! Grattis till en riktigt bra hoj Genom åren som jag tävlat så är denna hoj klart den bästa jag haft, både chassi och motor är ju helt underbart, med person bästa på låga 57" på mittsverige så ger jag den högsta betyg.
Men vad ska Peter Linden tycka om den nya race lacken...(det är ju trotts allt han som är pappa till hojen)
jag skickar en bild på den,så som den såg ut när jag tävlade med den!
 

Bifogat

  • motormässan 037.jpg
    motormässan 037.jpg
    80 KB · Visningar: 111

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Letar..
våren 2003.

Tja! Grattis till en riktigt bra hoj Genom åren som jag tävlat så är denna hoj klart den bästa jag haft, både chassi och motor är ju helt underbart, med person bästa på låga 57" på mittsverige så ger jag den högsta betyg.
Men vad ska Peter Linden tycka om den nya race lacken...(det är ju trotts allt han som är pappa till hojen)
jag skickar en bild på den,så som den såg ut när jag tävlade med den!
Jag hittade en bild din Honda, denna är tagen nere på bike i trollhättan, vid detta tillfälle är den förmodligen alldeles ny!!
 

Bifogat

  • peter linden`s cbr600 rr.jpg
    peter linden`s cbr600 rr.jpg
    85.5 KB · Visningar: 90

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Tja! Grattis till en riktigt bra hoj Genom åren som jag tävlat så är denna hoj klart den bästa jag haft, både chassi och motor är ju helt underbart, med person bästa på låga 57" på mittsverige så ger jag den högsta betyg.
Men vad ska Peter Linden tycka om den nya race lacken...(det är ju trotts allt han som är pappa till hojen)
jag skickar en bild på den,så som den såg ut när jag tävlade med den!

Jaha..där är du. Tänk vad världen e liten. Jag gick ju en promenad med dig runt banan på licenskursen. Så råkade jag komma över din gamla båge med. Men i ärlighetens namn så tror jag att både du, jag och herr lindén njuter av den senaste utgåvan av lacken. Och inte bara det. Stackars micke sedin måste ju ha kraftig ångest nu när han sett vad han sålt. Det kunde ju fortfarade varit hans.

Själv så åker jag fortfarande en halv sekund långsammare med denna än med R1:an. Men jag tror att jag kommer våga lite mer med nya däck samt ett par däckvärmare. Sen skadar det ju inte att studera spårval på de andra som har åkt lite mer än jag. Så mina 1:02:94 med hondan är snart ett minne blott.

Kanske ses på banan nån dag...hej på dig!
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Tja! Grattis till en riktigt bra hoj Genom åren som jag tävlat så är denna hoj klart den bästa jag haft, både chassi och motor är ju helt underbart, med person bästa på låga 57" på mittsverige så ger jag den högsta betyg.
Jag vill minnas en fin sommardag för ett par år sedan då du minsann klämde till med 56.6 (eller något liknade) på denna hoj. Detta är det snabbaste jag har sett någon köra runt banan. :tummenupp Måste bara berätta att Robert Norgren drämde till med 56.99 i måndags, respekt! :)
 

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Jaha..där är du. Tänk vad världen e liten. Jag gick ju en promenad med dig runt banan på licenskursen. Så råkade jag komma över din gamla båge med. Men i ärlighetens namn så tror jag att både du, jag och herr lindén njuter av den senaste utgåvan av lacken. Och inte bara det. Stackars micke sedin måste ju ha kraftig ångest nu när han sett vad han sålt. Det kunde ju fortfarade varit hans.

Själv så åker jag fortfarande en halv sekund långsammare med denna än med R1:an. Men jag tror att jag kommer våga lite mer med nya däck samt ett par däckvärmare. Sen skadar det ju inte att studera spårval på de andra som har åkt lite mer än jag. Så mina 1:02:94 med hondan är snart ett minne blott.

Kanske ses på banan nån dag...hej på dig!

Ja inte äre så kul att sitta här hemma, när man helst vill vara ute å gasa. Kanske man lär sig till slut. Finns ju inga kap just nu, så man får väl vackert vänta. "Tokrosa" äju inte så riktigt hemskt som jag först tyckte/trodde. Antingen blire nåt gammalt skit eller så nåt nyare potent som vanligt, där man själv blir stoppklossen.:D
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Ja inte äre så kul att sitta här hemma, när man helst vill vara ute å gasa. Kanske man lär sig till slut. Finns ju inga kap just nu, så man får väl vackert vänta. "Tokrosa" äju inte så riktigt hemskt som jag först tyckte/trodde. Antingen blire nåt gammalt skit eller så nåt nyare potent som vanligt, där man själv blir stoppklossen.:D

Kanske min fullkittade yama r1 05 kommer att bli till salu efter att vi genomfört våra körningar med www.banakning.nu. du kan ju alltid skicka Pm till mig så kan vi prata.......
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top