Normalt 70* arbetstemp R6 - 07 ?

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
som topic lyder., är tempen som den ska vara på hojen, den visar bara 70-75 grader när jag åker över 100, under de kan den stiga till 80. Normalt?


var ute idag och testade japanka vilddjuret första gången..
 
Last edited:
Vad står det i instruktionsboken att normal arbetstemperatur är?
Enligt lite snabbt googlande verkar det vara:
40-116 grader = Ok arbetstemperatur
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j...TDdZeDIWq_AK3Hw&bvm=bv.45645796,d.bGE&cad=rja (sidan 22 i pdfen eller 3-4 i boken)

Kör du snabbare så får du mer kylande fartvind, och just nu är det ju inte så varmt i luften än heller. Som högst temperatur bör du få då du kör riktigt hårt. Eller om du står stilla med hojen på tomgång.
 
Vill minnas att min R6a låg på ganska stabilt 78 grader vidblandad körning.
 
ja men det är ju helt ok. Min ligger runt 70-80 (gsxr 1000) om man kör hyffsat.
i stan 100...
 
Det är en rimlig arbetstemperatur. Sen stiger det till 100-110 vid stadskörning samt racing
 
86 grader på bana, med GSXR-1000 K5
 
Vill minnas att min R6a låg på ganska stabilt 78 grader vidblandad körning.

Det gjorde mina med, även om jag lågflög på Autobahn. Däremot när jag svängde av för tankning hann jag knappt fram till pumpen innan tempen var över 100C. På bana ca 85C.
 
tyckte min gick onormalt varm också, men det ska uppenbarligen va så. fläkten går på vid 104, har aldrig sett ett högre värde än 105, då inne i stan. landsväg, beroende på avstånd till framförvarande bil och hastighet, 73-85 ish. men rimlig fråga!
 
okej !

Kan någon tala om för mig varför det är sån diff på bil och mc ?
Där går ju fläktarna igång vid strax över 90*

Självklart går tempen upp när man cruisar landsväg när man kör en varm sommareftermiddag i Juli
 
okej !

Kan någon tala om för mig varför det är sån diff på bil och mc ?
Där går ju fläktarna igång vid strax över 90*

Självklart går tempen upp när man cruisar landsväg när man kör en varm sommareftermiddag i Juli

Gissningsvis mängden kylvätska, alternativt hur effektivt det kyler. Bara för att fläkten går på slutar tempen inte öka på stört.

Antar vidare att hojmotorer tål högre temperatur då de är byggda för att rejsa, detta får dock gärna Jörgen eller liknande spinna vidare på..:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top