Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Foggy skrev:Trollveien och Örnstigen (stavning(ar)) runt Geirangerfjorden bör inte missas, men det visste ni förståss redan...
/F.
Mellom Geiranger og Eidsdal(page 15)flugan skrev:Var ligger Örnveien?
Ja ta ferjen från Hellesylt til Geiranger och sen vidare til Eidsdal och Linge/Valldal, da er du tilbake til den opprinnelige ruten din(page 15)flugan skrev:Är det ngn avstickare man borde gjort på denna rutten för att inte missa ngt speciellt: http://web.telia.com/~u31420835/Norgetur/Norska%20v%e4stkusten%20slide.pdf
(Norge bröjar inte förräns sidan 10 å Bergen e preliminärt undviket pga regn)
ninja-mannen(c) skrev:Mellom Geiranger og Eidsdal(page 15)
Ja ta ferjen från Hellesylt til Geiranger och sen vidare til Eidsdal och Linge/Valldal, da er du tilbake til den opprinnelige ruten din(page 15)
t-rex skrev:Norge som förstabesök bör göras enligt följande;
Gbg-Oslo-Hemsedal och sedan rätt upp till Geiranger. Därifrån till Ålesund (över Örnvägen), snabb avstickare till Atlanthavsvägen, sedan söderut mot Bergen. Ha mycket pengar för färjor. Bergen som stad tittas på endast om vädret tillåter, det är ofta fuktigt. Det viktiga är att man avslutar, som Chrille säger, med RV7 mellan Bergen och Geilo. Sen eftermiddag när alla husvagnar sitter och grillar korv så är det en överjävulsk upplevelse.
Dock, passa er för norska polisen. För vårt sällskap kostade det 2 körkort och runt 15' i böter att lämna Norge.
flugan skrev:Hur kallt blir det uppe i Norska bergen på sommaren?
Som det ser ut nu är det jag, fogerty, flugan och UnderDOG som kommer att lajja runt i Norge till sommaren. Vi har pratat om början v.29.Vägra vurpa skrev:Vilka är det som kommer köra ihop dit?
Jag har en tjej jag skulle vilja träffa i Norge i sommar
och undrar helt enkelt om ni skulle vilja ha med mig
på vägen dit, (alltså genom Sverige, in i tullen och efter
ett tag så dumpar ni mig så försöker jag klara mig själv).
Jag törs egentligen inte åka själv, men kommer ju
såklart göra det om jag måste, men kan ni tänka er
mig som sällskap en bit så vore det great.
Jag PM-ar nåra av er oxå.
Mvh Mikael
Det finns i min mening inte så många platser på jorden som har ett lika spektakulärt landskap som Norge.Nyteknik skrev:Norge känns som en förort till Sverige.
hållundan skrev:Som det ser ut nu är det jag, fogerty, flugan och UnderDOG som kommer att lajja runt i Norge till sommaren. Vi har pratat om början v.29.
Är inga problem att honka på dit skulle jag kunna tro. Varthän är det du ska?
Vägra vurpa skrev:Men det gäller att våga [...]
Vad behöver man för papper och sånt då?
Visakort funkar eller?
fogerty skrev:Tack för infon, det sista kunde du dock utelämnat. Jag behöver mitt körkort i jobbet![]()
![]()
Okej, nyttig läsning. Tycker fortfarande att man får stå sitt kast, varesig det är norsk gestapopolis eller annan myndighet.2fast4hjo skrev:läs även denna tråden. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81785
2fast4hjo skrev:läs även denna tråden. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81785
hållundan skrev:Okej, nyttig läsning. Tycker fortfarande att man får stå sitt kast, varesig det är norsk gestapopolis eller annan myndighet.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |