Norge vs. Alperna

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Är det någon som har åkt hoj i alperna/österrike/italien/spanien osv.?

Norge ligger nära så jag undrar ifall det är något som motiverar att åka ner dit.

Ifall man åker till alperna är det någon väg eller annat som man inte ska missa som hojåkare då?

Jag var i alperna i sommras och det var mycket bra, ska dit i år också.

Tycker att det är bättre stämmning i alperna inte så långt mellan guldklimparna. Dessutom finns det många bikers welkom, där brukar det bo många knuttar och det är ju trevligt.

En väg man inte ska missa är hochalpenstrasse som leder till franzjosephhöhe där man kan se grosslockner. Efter det så åker man till heiligen blut, som är ett riktigt klassiskt bikerställe.

Visst finns det fina vägar i Norge med tex trollstigen, Men det är lite mer semester över alperna.

tack för tipsen

Är det inte mycket trafik i alperna?, någon sa att på helgerna kör man helst inte i alperna, typ man får sitta i köer osv. då alla ska ut och vandra m.m.

Visst så kanske det är, jag har inte märkt nått speciellt i alla fall. Man behöver ju inte köra just på lördagen och söndagen om det skulle vara så.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back