Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
duccen900ss skrev:Jag har hört en hel del om att politi i vårt grannland är stenhårda när det gäller fortkörning så nu undrar jag om de ser/lyssnar lika hårt på buller!?![]()
frankof skrev:Så länge det inte är direkt trafikfaligt skiter dom i skicket på turisters fordon, det kan ju vara lagligt i det andra landet.

eh, ja, när blev en chopper med förlängd gaffel stannad på gränsen senast? dom är faktiskt inte godkända i norge med förlängda gafflar o.l. (nu har det väl hänt en del sedan jag flytte från norge, så....)duccen900ss skrev:LOL tror du på det själv eller!?![]()
"dB-kontroll" blir vel bare utført av biltilsynet? Er det politiet som har kontroll så kan vel de bare gi deg en mangellapp?rerell skrev:Jag har kört med välljudande termisar i några år nu och har klarat mig bra, MEN om oturen är framme och man fastnar i "dB-kontroll", vilket alltså förekommer, så beslagtags ljuddämparna permanent (detta var iaf praxis för ett par år sen) och det vankas bot på ett par tusen eller mer. Det förekommer också att polisen avskyltar hojen (dvs tar regplåten). Jag är osäker på om utländska hojar får samma behandling.
Men som sagt, det är inte speciellt vanligt förekommande. Kör på och var glad. Det gör jag.![]()
rerell skrev:Jag har kört med välljudande termisar i några år nu och har klarat mig bra, MEN om oturen är framme och man fastnar i "dB-kontroll", vilket alltså förekommer, så beslagtags ljuddämparna permanent (detta var iaf praxis för ett par år sen) och det vankas bot på ett par tusen eller mer. Det förekommer också att polisen avskyltar hojen (dvs tar regplåten). Jag är osäker på om utländska hojar får samma behandling.
Jag kör med norsk skylt.frankof skrev:Du kör inte norskreggad hoj, eller?
Så länge det inte är direkt trafikfaligt skiter dom i skicket på turisters fordon, det kan ju vara lagligt i det andra landet.
Det stämmer väl att det ja, det är Biltilsynet som gör "teknisk kontroll".ninja-mannen(c) skrev:"dB-kontroll" blir vel bare utført av biltilsynet? Er det politiet som har kontroll så kan vel de bare gi deg en mangellapp?
Jag är osäker på hur detta med beslag av dämpare funkar i praktiken och om det fortfarande är gällande praxis. Jag tror faktiskt att det beror ganska mycket på vilken tjänsteman man har att göra med. Förutsägbart och bra.triple skrev:...men beslagtar dom dämparna låter det ju ännu mer![]()
Borde inte polisen sätta på ett par orignal istället![]()
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|