Norge helt jävla sjukt!!!

Det kostar 1200NOK att ta in en platta starköl om tullen ser dig!

UrbanTiger skrev:
Och till slut så är det åxå svindyrt att åka fast kör fortkörning i Norge :huvet
Japp. Fängelse är inte ovanligt heller. Nu har man även infört pricksystem i Norge. 8 prickar inom 3 år så åker lappen i 6 månader. Man får som regel 2 prickar per förseelse. Det gäller fortkörning, farliga omkörningar, brott mot väjningsplikt, rödljuskörning osv. Det har dock inte blivit svårare att förlora kortet för enskilda fortkörningar än tidigare. Samma indragningsregler och böter gäller fortfarande. Pricksystemet kommer på toppen av allt annat.

Då hade jag tur mao när jag blåste om snuten i 180 blås på väg till jobbet utanför oslo i somras då? Såg dem precis när jag körde om och lyckades kasta mig in på en avfart och köra runt på småvägar och sen komma en halvtimme försent till jobbet :) Hade jag vetat vad det var för straff hade jag nog cirklat runt där uppe fortfarande :D

eus skrev:
:hihi

edit: ska nog flytta ifrån det här överskattade landet...
för i tyskland är det mindre skatt.. å då behöver man bara betala 6.000:- i månaden för sjukförsäkring

Inte fan behöver du betala egen sjukförsäkring i Tyskland. Det går på skattemedel precis som i Sverige.

Däremot så är lönerna högre, skatterna lägre! De flesta varor är billigare om du jämför pris exkl moms, och momsen bara 16 procent! (särskilt byggvaror i princip halva priset på allt!)

Och som grädde på moset: Fri fart på autobahn! (om det inte är kö...)

Hade inte varit för det obegripliga språket hade jag redan bott där!

Inse fakta, som svensk får du betala mer. För att få mindre!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti