Norge 2013 - blogg som frun skriver.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Vart en Norge sväng i år med frun. Första gången för henne i vårt vackra grannland, jag vart här förut. Hon gillar att skriva så en blogg ni kan besöka om ni vill se lite bilder samt hur hon upplever det hela hittar ni på http://twowheeltour.wordpress.com/

Samma blogg skrev hon på i fjol då vi var till Moseldalen.

Några bilder som smakprov.
ImageUploadedByTapatalk1372962017.269104.jpgImageUploadedByTapatalk1372962032.120018.jpgImageUploadedByTapatalk1372962057.669473.jpg
ImageUploadedByTapatalk1372961924.270516.jpg
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Mycket trevlig blogg! Lättsamt skriven och fina bilder (de blir tyvärr inte större när jag klickar på dem...). :tummenupp

Jag körde en omvänd variant på er tur för några år sedan. Dock i bil. Och på hösten. Lyckades få det i princip folktomt. Tack för inspirationen att se Norge igen, fast på motorcykel!

Hur upplever du att det är att åka på turné på R1:an? :va
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Tack för det...bilderna skulle hon fixa sa hon. Inga problem att toura på R1'an. Åkte Honda 929 Fireblade förut och den var lite bekvämare, och större utrymme under cutsen. På denna får jag lite ont i röven efter ett tag, 25-30 mil sen börjar det känns lite men inget som man dör av...nyss köpt den och är riktigt nöjd..
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vägen på sista bilden har jag kört men endast med bil. Dock riktigt fin, både nedfarten och vägen över fjället! Hela området däromkring är förstås magiskt vackert. Verkar ha varit en fin resa ni gjort!
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Vi är just nu i Skei så har några dagar kvar innan vi kommer till Göteborg, skall sedan upp till Sundsvall så kommer vara borta 5-6 dar till. Vägen vid sista bilden var en ren slump att vi tog, var en sk turistväg, nr 13 över Gaularfjället. Imponerande är väl ett bra sätt att sammanfatta det hela...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top