Nordic BoTT tar av...

Är det tillåtet med det i BoTT? Kan ju vara bra att veta inför nästa år........

BrakeTech keramikskivor

/J

Vad jag har förstått så är det tillåtet :tummenupp .
Rune körde med Kolfiberfälgar 2008, och det är väll endast kolfiberbromsar som i så fall inte skulle vara godkända, detta är ju keramikbromsar.

Japp det är dom jag har sneglat på :tummenupp , kostar ju dock skjortan :gnissla
 
Vad jag har förstått så är det tillåtet :tummenupp .
Rune körde med Kolfiberfälgar 2008, och det är väll endast kolfiberbromsar som i så fall inte skulle vara godkända, detta är ju keramikbromsar.

Japp det är dom jag har sneglat på :tummenupp , kostar ju dock skjortan :gnissla

Svensk återförsäljare

Jag har monterat dessa på 2 hojar, dels min Ducati 1098J som fick 6mm race-skivor och på en MV Agusta F4 som skaffade de "vanliga" 5.5mm skivorna. Fördelarna med BrakeTech är att kraften från bromsen inte går igenom någon "nit" utan tas upp direkt mellan skiva och hubb. Man kan dessutom köpa en ny hubb till sin nya hoj och bara flytta över själva keramik skivan, dvs man behåller samma kanon bromsar utan att bli utfattig.:tummenupp

Viktbesparing på Ducatins bromsskivsbyte blev 1460gram totalt i ofjädrad vikt, detta enbart på skivbytet. Tittar man sedan på ev BST fälgar så väger en framfälg 1098S ca 3.2kg och en BST ca 2.5kg. Med lite jobb så kan man lätta den ofjädrade vikten fram med kanske 2kg, gyroeffekten blir avsevärt mindre.

/J
 
Svensk återförsäljare

Jag har monterat dessa på 2 hojar, dels min Ducati 1098J som fick 6mm race-skivor och på en MV Agusta F4 som skaffade de "vanliga" 5.5mm skivorna. Fördelarna med BrakeTech är att kraften från bromsen inte går igenom någon "nit" utan tas upp direkt mellan skiva och hubb. Man kan dessutom köpa en ny hubb till sin nya hoj och bara flytta över själva keramik skivan, dvs man behåller samma kanon bromsar utan att bli utfattig.:tummenupp

Viktbesparing på Ducatins bromsskivsbyte blev 1460gram totalt i ofjädrad vikt, detta enbart på skivbytet. Tittar man sedan på ev BST fälgar så väger en framfälg 1098S ca 3.2kg och en BST ca 2.5kg. Med lite jobb så kan man lätta den ofjädrade vikten fram med kanske 2kg, gyroeffekten blir avsevärt mindre.

/J

Som sagt, man är ju ganska sugen :tummenupp .
 
Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back
Top