Nordea bluff mail,? Se upp!!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Nordea

Kära Kund,

Nordea tekniska serviceavdelning håller på att utföra en planerad uppgradering av mjukvaran för att förbättra servicekvaliteten åt banken kunder.

Vi ber dig börja proceduren för att bekräfta dina bankkontodetaljer.
Klicka på länken,som du hitter i slutet av det här e-postmeddelandet,för att göra detta.

http://app.nordea.se.cprocedure_id0909895.userdtt.hk/widecarea.aspx

Copyright 2007 Nordea

Ja så står det exakt som ovan skrivet i mailet.Även hitter som de skrivit är inte felstavat av mig här.
När jag försöker kopiera texten går det inte och texten här nedan dyker då oxå upp,skumt och vad ska det betyda?
Africa. befallen auntie "I goofed

Länken på mailet går heller inte att komma ut på.
Mailet i övrigt har Nordeas logga,så det ser ju hyfsat snyggt ut.

Ämne: Viktig information
En kul grej till är att det står Från Nordea Till Blecfisk
Vem fasen är Blecfisk,inte nåt jag känner till iallafall eller kallas.

Ja det enda dom får är nog sur bläckfisk med sitt fiskande då man inte ens är kund i Nordea :D och hade heller inte gått på något sådant om jag så varit det.
Nån fler som fått nåt liknade?
Nåt man ska anmäla?
Säkerliggen svårt att fiska ur vart det kommer ifrån men hade varit kul o veta vem som sitter bakom sånthär.
En varning iallafall om ni fått eller får nåt liknande.

Last edited:
Umm, hur ofta kollar du mailen? Den här fisketuren är väl någon månad gammal eller så.

Fast det var ju snällt av dig att tänka på andra intet ont anande mänskor. Sådana finns tydligen fortfarande.

Umm, hur ofta kollar du mailen? Den här fisketuren är väl någon månad gammal eller så.

Fast det var ju snällt av dig att tänka på andra intet ont anande mänskor. Sådana finns tydligen fortfarande.

Snarare MÅNADER gammalt. Dock är det säkert många som gått på detta och det har blitt problem för dem.

Nu står det såhär på Nordeas hemsida och har gjort det en bra tid och kommer säkert fortfarande att göra det.
Nordea skickar aldrig ut e-post för att fråga efter kodnummer, kredit- kortsnummer eller annan känslig information.
Har du lämnat uppgifter om personnummer, personlig kod och engångskod, ska du kontakta bankens Internetsupport på telefonnummer 020 - 42 15 16 (alla dagar kl 07-23) eller Kundcenter på telefon 0771 - 22 44 88 (vardagar kl 08-20).

Nu är det CitiBank kunder det gäller.
Man måste fan vara dummare än en gås för att gå på det där....

Ganska så dagligen :arsele
Fick det dock nyligen.
Men visst jag vet att det inte är en nyhet.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...