die dulci fruere
no guts, no glory.
hoppas någon kan förklara så en normal kan förstå
flytande ok: vad är fördelen? vad är nackdelen?
jag misstänker att fördelen är att det väger mindre och mindre risk för läckage och mindre risk för vibrationer från skivan. och jag misstänker att nackdelen är att det är färre kolvar som bromsar så det blir sämre bromsverkan
flytande skiva: vad är fördelen? vad är nackdelen?
har det något med att göra att man vill att skivan ska bli varm och att värmen inte ska gå ner till navet? eller är det bara vibrationer man vill minska?
lager: kan man säga ett ungefärligt livsspann på de olika lagren? hjullager? styrlager? svinglager?
om det blir glapp i styrlagret kan man skruva åt det för att ta bort glappet och fortsätta köra eller är lagret slut så fort det blir glappt?
jag kommer nog på fler frågor snart
tacksam för alla svar och jag hoppas jag kan förstå svaren oxå

flytande ok: vad är fördelen? vad är nackdelen?
jag misstänker att fördelen är att det väger mindre och mindre risk för läckage och mindre risk för vibrationer från skivan. och jag misstänker att nackdelen är att det är färre kolvar som bromsar så det blir sämre bromsverkan
flytande skiva: vad är fördelen? vad är nackdelen?
har det något med att göra att man vill att skivan ska bli varm och att värmen inte ska gå ner till navet? eller är det bara vibrationer man vill minska?
lager: kan man säga ett ungefärligt livsspann på de olika lagren? hjullager? styrlager? svinglager?
om det blir glapp i styrlagret kan man skruva åt det för att ta bort glappet och fortsätta köra eller är lagret slut så fort det blir glappt?
jag kommer nog på fler frågor snart
tacksam för alla svar och jag hoppas jag kan förstå svaren oxå
