Nology

Norre999 skrev:
Hej!
Finns där nån som provat Nology tändkablar. Dyrt bullskit eller..

De ska köras med tändstift utan inbyggd resistor för å fungera som det e tänkt.
De flesta vanliga stift är väl resistorstift, testade på min Husa med resistorstift å Nology, märkte ingen skillnad mot den vanliga tändkabeln.

En del pöjkar i staterna kör med det på lite äldre Husor å tycker det e kanon ... men de äldre har ett annat stift än de nya.
Svårt å säga om de verkligen e bra med tanke på hur mycket annat som kan variera mellan äldre hojar.

Men om du vill testa med Nology så e det idé å kolla upp att det finns vettiga stift först.

Stift

Åtminstone på NGK:s stift är det bara att lämna bort R:et. T.ex D8ES istället för DR8ES.
Men kan faktiskt tändkablar ge en så enorm skillnad som dom påstår i sina "tester".

Jag tänkte länka in en diskussion om Nology,
men den siten är nere just nu.

Slutsatsen var iaf att jmft med vanliga fräscha
tändkablar/stift så är det absolut inte värt pengarna.

Last edited:
Norre999 skrev:
Åtminstone på NGK:s stift är det bara att lämna bort R:et. T.ex D8ES istället för DR8ES.
Men kan faktiskt tändkablar ge en så enorm skillnad som dom påstår i sina "tester".

Enligt NGK's katalog ja, men sen om det går å få tag i dem är en helt annan historia. Enligt de jag pratade med inkl. den svenska generalagenten KGK så säljs ej D8ES i Sverige i varje fall, de samma verkar gälla en hel del av stiften i deras katalog som ej orginalmonteras/används på något märke.

Deras tips var å köpa dem hos någon firma i Japan :)

Nology är från Amerika med allt vad det innebär av "ärliga" tester och reklam.
I teorin skall det visst kunna fungera men knappast till den execptionella grad som de påstår.

Satsa på bra stift å kablar istället som nämnts ovan.

Norre999 skrev:
I Finland är det inga problem att få tag i NGK-stift. Maila mej på niklas.nordman@pp1.inet.fi så kan jag säkert hjälpa!

De e inga problem å få tag vanliga NGK stift som DR8ES i Sverige heller, bara de speciella modeller som egentligen ej används av några tillverkare.
DR8ES används väl nästan bara av Husaberg så D8ES inte ens av dem :)

Men hjärtligt tack i varje fall :tummenupp

Trådlyft...

Har hört en del fantastiska saker om kablarna, effekthöjande, bensinsparande mjukare gång, mer lättstartat. Jag är skeptisk, låter lite Slick50, men är det någon som har testat på senare tid??

http://www.nology.com/hotdetail.html

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...