Nollställa f-synkning?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tjena, jag har fumlat när jag höll på o synka... soppan tog slut när jag var fullt igång.. men det visste inte jag.. så jag börja skruva tillbaka allt ja skruvat.. o sen fick ja igång den men då gick den kasst som faaaan pga osynk.

Nu ´startar inte hojen så jag undrar om man typ kan skruva in/ut alla skruvar till max för att få till en något sånär jämn synk så jag iaf kan starta den och börja om :va Går det? Vad gör jag?

Hojen bör starta även med dålig synk.
Men det kan ju ta lite tid att få ut soppa, så kolla så den verkligen får ut bensin.

Wander skrev:
2138184 Hojen bör starta även med dålig synk.
Men det kan ju ta lite tid att få ut soppa, så kolla så den verkligen får ut bensin.

Japp, den får nästan ingen soppa nu.. matar jag med startgas så går den igång utan problem.

Men frågan återstår, är det möjligt att "nollställa"? Det måste ju finnas ett utgångsläge när fabriken monterar hojen :va

Muggen skrev:
2137931 Tjena, jag har fumlat när jag höll på o synka... soppan tog slut när jag var fullt igång.. men det visste inte jag.. så jag börja skruva tillbaka allt ja skruvat.. o sen fick ja igång den men då gick den kasst som faaaan pga osynk.

Nu ´startar inte hojen så jag undrar om man typ kan skruva in/ut alla skruvar till max för att få till en något sånär jämn synk så jag iaf kan starta den och börja om :va Går det? Vad gör jag?

Nä, du kan inte "nollställa" genom att skruva i botten eller så.
Antingen kan du optiskt synka dom. Helt enkelt kollar om spjällen ser någolunda lika ut. Eller så skruvar du upp tommgången ganska rejält och sänker den långsamt vart efter du får i gång den.

Mats757 skrev:
2138237 Nä, du kan inte "nollställa" genom att skruva i botten eller så.
Antingen kan du optiskt synka dom. Helt enkelt kollar om spjällen ser någolunda lika ut. Eller så skruvar du upp tommgången ganska rejält och sänker den långsamt vart efter du får i gång den.

Ah okej, tack för hjälpen :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...