Nolla Hastighetsmätaren ?

cyberworld

Cyberworld
Gick med
18 May 2006
Hoj
1999,yamaha,r1
Undrar om man kan nolla mätaren så den vissar korrekt igen den felar 13km/h ?
Mätaren är ju digital så det måste la finnas nått sätt att vri tillbaka den ?
Har en Honda CBR 900rr 1999

:huvet

Du kan ju alltid dreva om... :D

Visar korrekt igen?
Finns väl knappt några hojar som visar exakt fart.

:huvet

Finns inget fordon som visar rätt fart. Lagen ställer krav på att mätaren alltid skall visa lite för mycket så att det inte uppstår en risk att du kör för fort utan att veta om det.

Sök på Yellow Box. Det är ett verktyg för att korrigera mätaren när man drevar om.

Jag är medveten om att det inte hjälper Dig, men vi som kör Triumph med TuneBoy kan faktiskt enkelt korrigera mätarens visning via en konstant i Tuneboy:).

Detta är ju faktiskt till en hel del hjälp - just t ex vid drevning.

Jag är för lite insatt i detta med TRE-mod, men har läst att någon sådan krets skulle kunna korrigera visningen på mätaren. Så finns detta till Din hoj kan Du ju slå en sökning på TRE och kolla om min minnesbild stämmer...

Lycka till!

Jag är för lite insatt i detta med TRE-mod, men har läst att någon sådan krets skulle kunna korrigera visningen på mätaren. Så finns detta till Din hoj kan Du ju slå en sökning på TRE och kolla om min minnesbild stämmer..
TRE är väl till för Suzuki och ändrar så att hojen tror att man har 5:an eller 6:an i hela tiden för att på så sätt lura hojen att ge full effekt även på de lägsta växlarna?

TRE är väl till för Suzuki och ändrar så att hojen tror att man har 5:an eller 6:an i hela tiden för att på så sätt lura hojen att ge full effekt även på de lägsta växlarna?

Jupp - det är nog det TRE ska göra (kom däremot inte ihåg att den var unik för Suki), men jag vill minnas att jag under någon internetsurfande sömnlös natt kom in på ngn krets som (i XL/GLT/DeLux-variant) även skulle kunna användas för att korrigera hastighetsmätaren. MEN - det kan ju ha varit en speed-/quick-/raceshift, ett instrument eller något annat - vid min ålder börjar detta med minne och kom ihåg att klinga av så j****a snabbt:gnissla :D

Det ÄR endast ett långskott från min sida (=söktips) - men finns det ska det vara en "mod" som använder sig av hastigheten i sin huvudfunktion.

Last edited:
Finns inget fordon som visar rätt fart. Lagen ställer krav på att mätaren alltid skall visa lite för mycket så att det inte uppstår en risk att du kör för fort utan att veta om det.

Intresant!
Min S2000 visade EXAKT vad GPSen (TOMTOM GO ***) visade i ALLA hastigeter.

Onödig fråga men: är det en 929 du har eller ÄR det digi-mätare på en 99:a:va

Last edited:
Jupp - det är nog det TRE ska göra (kom däremot inte ihåg att den var unik för Suki), men jag vill minnas att jag under någon internetsurfande sömnlös natt kom in på ngn krets som (i XL/GLT/DeLux-variant) även skulle kunna användas för att korrigera hastighetsmätaren. MEN - det kan ju ha varit en speed-/quick-/raceshift, ett instrument eller något annat - vid min ålder börjar detta med minne och kom ihåg att klinga av så j****a snabbt:gnissla :D
Mitt minne är inte heller vad det borde vara men jag är nästan helt säker på att just TRE-modden bara är tillför Suzuki :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg