Nolla en Suzuki 750 -98

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Hejsan är det någon som har en mekhandbok och kan ge mig info hur kammarna ska står när motorn är i nollläge ?

En bild skulle avra super bra.

/R

sååå

"Nollad" är motorn när ettan/kolven står i topp... ta bort ett stift och kolla när kolven når topplägen då är motorn nollad :fyllisar

Tack, killar men ingen info gav mig nått det jag undra är hur pilarna på avgas och insug ska stå när motorn är nollad.

Vet inte hur dom ska stå på 600 hlr sry.

/R

trollkarlen skrev:
Tack, killar men ingen info gav mig nått det jag undra är hur pilarna på avgas och insug ska stå när motorn är nollad.

Vet inte hur dom ska stå på 600 hlr sry.

/R

finns det ingen markering på dreven? och så finns det också en markering på toppen eller på överfallen eller på ventilkåpan. Dom ska vara mot varandra. Kolla också för det kan finnas 2 markeringar, på ena står det exhaust och andra står det intake. Så du fattar säkert där. Nu är det såhär på dom flesta nya bilar, så jag är inte säker på det sista finns på din.

Men finns det bara en markering, så antingen ska dom stå mot nån markering på motorn eller ska markeringarna vara mot varandra.

oki, det finns flera markeringar så det vär lite svårt att veta vilka som ska peka var. Men de är ju logiskt att det har med markeringen som heter 1 att göra och att dessa ska peka mot något eller mot varandra.

Men någon här måste ju ha en rep handbok så att dom kan bekräfta dessa gissningar...

/R

trollkarlen skrev:
oki, det finns flera markeringar så det vär lite svårt att veta vilka som ska peka var. Men de är ju logiskt att det har med markeringen som heter 1 att göra och att dessa ska peka mot något eller mot varandra.

Men någon här måste ju ha en rep handbok så att dom kan bekräfta dessa gissningar...

/R

ok, vet inte hur det ser ut då. Men vänta tills du får exakta svaret, för det är inte kul om man ställer fel :tungan.

trollkarlen skrev:
Hejsan är det någon som har en mekhandbok och kan ge mig info hur kammarna ska står när motorn är i nollläge ?

En bild skulle avra super bra.

/R

Sätt veven i noll. sen skall 1 peka rakt fram och 2 rakt upp på avgaskammen,på insugskammen skall 2 peka rakt fram och 3 rakt upp,således 1 rakt ner. har du det rätt skall det vara 15 kedjetappar mellan markering 2 på avgas och markering 3 på insug.

Jaha...man skriver så jävla sakta...bra bild,bättre än min text...jaja.

Det vart super rätt

Tja nu e allt på sin plats å den går som en svärmorsdröm.

Tack för hjälpen.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026