Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Benny skrev:Nån som har Nolan N93 här som kan ge några synpunkter (+ o -) med den hjälmen?
TheDude skrev:abstruse: Fick du en breath-guard (tror att det heter så) med din hjälm? Jag använder också Nolan, fast en N100 modell och hade samma problem med imma ända tills jag satte på det här lilla andningsskyddet (lämnar man samtidigt en liten liten lucka öppen vid visiret kan man till och med flåsa i hjälmen, hehe)
Så här ser skyddet jag tänker på ut

abstruse skrev:Yep, har en så'n. Problemet är att jag har glasögon när jag kör och har jag breathguarden på samtidigt som glasögonen så immar de senare igen istället.![]()
Zeb_Macahan skrev:Fick du inte ett pinlock, då immar iaf inte visiret igen... sen så finns ju linser till ögonen...
//jaG
supernaut skrev:Använder en produkt som heter net-optic. Distributör är Racal Health & Safety AB
Den tar bort problemet med imma. Sprayas på och låt torka, sedan polera. Det går att hetsa upp sig riktigt ordentligt innanför visiret utan att det immar.
Ja.Benny skrev:Har jag förstått rätt att X-lite tillhör Nolan familjen?![]()
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |