Nokia N73

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Funderar på att byta ut min stora telefon HTC TyTN till en mer vettig telefon att bära runt på i fickan.

Den enda som attraherar funktionsmässigt (stor skärm och kalenderfunktion på förstasidan) är Nokia N73 då den har kalenderposter på idag-skärmen/skrivbordet eller vad det heter, samt kan synka med outlook på PCn.

Nu är dock frågan efter att mekat lite med en i en affär, kan man få så att de kalenderhändelser som visas på första skärmen även inkluderar datumet "hårdkodad" så att säga. Utan att jag själv ska behöva skriva datumet i rubriken på händelsen?

Typ så här:

16-4-2007 kl 13:00 - Kurs
29-4-2007 kl08- - Roadracing Anderstorp

Just nu visas dom endast med rubriknamnet och inget datum = värdelöst för att hålla reda på dagar och tidslag för möten.

osv... Det är det enda jag behöver få bekräftat för att till 99% köpa den.

Last edited:
Äh!

Finns det någon telefon med stor skärm som N73 och med kalenderfunktion så man får uppe möten och andra kalenderdatum enkelt på förstasidan på telefonen? Jag behöver ingen megabra kamera eller sådant.

Hilfe...

Min Nokia e60 visar datum, tid, händelse på "första sidan". Inte gjort någon extrainställning för detta. Dock visas bara dagens eller morgondagens händelser har jag för mig, inte som ditt exempel att den kan visa nästa händelse om en månad..

2867961 Om du inte måste ha en Nokia,kanske SonyEricssom M600 funkar?

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp...id=0&cid=0&pid_type=phone&acc_pid=0&pid=10385
för stor... jag vill ha något mindre att ha fickan. den har inte heller de funktioner jag önskar enligt mitt andra inlägg i tråden.

2867953 Min Nokia e60 visar datum, tid, händelse på "första sidan". Inte gjort någon extrainställning för detta. Dock visas bara dagens eller morgondagens händelser har jag för mig, inte som ditt exempel att den kan visa nästa händelse om en månad..
Du råkar inte kunna ta kort på det? :)

Last edited:
2868181 Jodå.. här kommer det :)
kan du sälja den till mig för 500 kr ? :D

är du nöjd över telefonen annars? jag skulle gärna ta telefonen utan kameran, då telefonen är lite för tjock.

men okej, så det där datumet är inte manuellt inskrivet av dig?

vad är djuice under där? och varför syns inget datum där?

kan du sälja den till mig för 500 kr ? :D

är du nöjd över telefonen annars? jag skulle gärna ta telefonen utan kameran, då telefonen är lite för tjock.

men okej, så det där datumet är inte manuellt inskrivet av dig?

vad är djuice under där? och varför syns inget datum där?

E60 har ingen kamera och är lagom tjock tycker jag, men lite väl lång/hög för mitt tycke. Funkar att ha i fickan men det är på gränsen :) Köpte den för att den hade wlan, trodde jag skulle använda det mycket men händer nästan aldrig sist och slutligen. Går dock bra att surfa, kolla epost och msn:a med den om man vill det endera med gprs eller wlan.

Med bluetooth och wlan påslaget samt ca 1 timme musiklyssnande per dag måste den laddas varje natt. Med bara bluetooth påslaget brukar jag ladda varannan/var tredje dag. Inkluderar ett mindre antal samtal+sms per dag i denna beräkning också :) Det känns jobbigt att behöva ladda så ofta, annars är jag nöjd med den!

Djuice grejen har jag själv aldrig fattat vad det är :D Dyker upp ibland om jag haft dålig täckning eller slut på kontantkortet. Försvinner efter omstart.

Input av exempelposten i kalendern gjordes enligt följande:

Ämne: "Test för swedie"
Plats:
Starttid: "18.00"
Sluttid: "18.30"
Startdatum: "2007.04.07"
Slutdatum: "2007.04.07"
Alarm: "Av"
Upprepa: "Upprepas ej"
Synkronisering: "Privat"

Jo jag valde oxå min TyTN för alla dess balla funktioner.
Men när det väl kommer till kritan så allt jag behöver är en telefon med kalenderfunktion för möten som visas på framsidan.

Aight.. Om någon här önskar en HTC TyTN och har en N73 i byte så hör av er... :)

Nokia n73 har det du söker, du får tid och datum samt uppgift på dom närmaste händelserna i kalendern. Aktivt vänteläge tror jag Nokia kallar det.

Om det är den funktionen du söker i en liten telefon och inte behöver kameran så kolla på nya Nokia 6300! Den har det du söker!

Jag har n73 nu men skall byta till den vilken dag som helst. Den har Symbian series 40 istället, vilket är snabbare än Series 60 som finns på n73an. Dock så är det inte lika smartphone, men i 6300ans version av series40 skall det finnas aktivt vänteläge!

Jag har en N73a och är nöjd med den förutom att jag tycker de är lite stor (är van vid välit små telefoner) samt att den är lite seg när man bläddrar i menyer men om du testat att känna på den så vet du ju redan det.

På min visades tiderna för händelser på framsidan innan. Sen försvann tiderna när jag installerade automatisk låsning av tagentbordet. Jag har inte orkat försöka få rätt på det igen men det går nog.

jo n73 är faktiskt på gränsen till för stor. Det var första tanken. Dock funktionsmässig var den trevlig.

Jag vill ha den stora skärmen och kalenderfunktionen på en liten och platt telefon.

jo n73 är faktiskt på gränsen till för stor. Det var första tanken. Dock funktionsmässig var den trevlig.

Jag vill ha den stora skärmen och kalenderfunktionen på en liten och platt telefon.

Säger det igen, kolla på nya nokia 6300.
Den har det du söker och är riktigt slim!

Dock inte autofokus på kameran och inte 3g.

2869208 Säger det igen, kolla på nya nokia 6300.
Den har det du söker och är riktigt slim!

Dock inte autofokus på kameran och inte 3g.
är displayen lika stor som n73ans?

n63 verkar oxå helt okej...

6300 verkar lite för billig =) fast jag kan ju ha fel. ska försöka ta mig ner o känna på telefonerna idag.

är displayen lika stor som n73ans?

n63 verkar oxå helt okej...

6300 verkar lite för billig =) fast jag kan ju ha fel. ska försöka ta mig ner o känna på telefonerna idag.

Om kraven du har är en bra kalender med "aktivt vänteläge" så är ju inte kraven så höga, och priset kunde ju vara därefter :-)

6300an är riktigt slimmad och nice. Skärmen kan vara lite mindre än på n73an, ingenting jag tänkt på exakt. Går säker att hitta måtten på nokias hemsida.

En fördel är att det är series40 på 6300an så den är mycket snabbare i menyerna. N73an med series60 är seg i menyerna, men då fullspäckad av smartphone funktioner.

Annars så släpps ju N95an när som helst, den är ju fullsmetad med godis.
Har inte känt på den "live" men den blir nog iofs inte mindre än n73.

n95 är tjock som en gris

jag har redan en stor telefon, htc tytn. den har allt. men jag vill ha en mindre telefon med endast de ovan funktionerna jag nämnt...

ska se om jag kan komma iväg och känna och klämma på lite telefoner idag.

vilka ställen brukar ha alla telefoner hemma och i demo-skick?

Varit och testat en Nokia 6300. Vet inte om den var "flashig" nog för mig. Kunde varit lite kortare på höjden.

Hittar ingen butik som har en Nokia E65 hemma.

Varit och testat en Nokia 6300. Vet inte om den var "flashig" nog för mig. Kunde varit lite kortare på höjden.

Hittar ingen butik som har en Nokia E65 hemma.

Beror nog på att det varit ett jäkla tryck på dem, och butikerna får bara in ett par stycken i taget. Lite smått störande.

Håller med dig om längden på 6300, men den är skönt slimmad, och det kan man inte säga om N73!

2869811 Beror nog på att det varit ett jäkla tryck på dem, och butikerna får bara in ett par stycken i taget. Lite smått störande.

Håller med dig om längden på 6300, men den är skönt slimmad, och det kan man inte säga om N73!
N73 dumpas i förmån för E65 som helt klart är bättre för mina behov.

Dock lite väl dyr på 4300 kr.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...