Nog Dåliga EL Problem ????

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Jag vet i fan vad det kan vara på min aprilia rs 250.....men så här e det ivart fall, jag kaninte sätta på ljuset på den, halv ljuset vill inte komma igång, men hel ljus tutan funkar...........den står på at ljuset är på, men det är det inte, flyttar jag på den knappen som ställer in ljuset så dör hojen om den är igång, eller så går den inte att starta...........

vad kan detta vara ????

:(

låter som seriös kortis.
eftersom hojen dör/inte går att starta när du flyttar knappen för lyset.
du måste alltså ha lysknappen på läget "off" för att den ska gå igång/inte dö?

nästan så

jag måste ha ljus knappen så att det skall vara vanligt ljus, alltså halvljus..........för att den skall starta..........fick rätt bra stop i stan igår, i allen, tack, i mitten filen, där stog jag kl 1810 ungefär, med en kass hoj, ssssååååååååå, tråkigt

jaha

jaha, då får man la ta och skruva loss alla kåpor o mecka idag då....................jag som vill köra..........fan också.............men det som är så konstigt är ju att alla andra lampor funkar, blinkers helljus tuta o bromsljus...........men brosm ljuset lyser ju inte.......jaja

Kolla alla kablar som går från strömbrytarhuset på höger styrhalva, se till att det inte är kortis där. Se också till att de itne ligger i kläm. jag tycker att det låter som om du ska börja leta där i alla fall. Det´är nog nåt med dödarknapp/lysknapp, skulle jag tro.

skit också

alla dessa problem, bara förr att en jävla kuk backade på hojen och drog.........

AAAAA, Fan va gött

Sååå, då va det fixat........................nu e inte vägaran säkra längre :-)

jaja

det va lite glapp om man säger så..........att jag kom hem överhuvud taget e ju ett under, lite skrattande kablar om man säger så...........såå, va man elektriker med

Re: jaja

cool_lilja skrev:
det va lite glapp om man säger så..........att jag kom hem överhuvud taget e ju ett under, lite skrattande kablar om man säger så...........såå, va man elektriker med

Ha ha, bajsjohan!.......Gött att den funkar nu!

Fan GS:en e såld.......8000 gubbar....tråkigt?? En idiot från möldal köpte aset.....

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back