Noas ark hittad på över 5000 meters höjd.

Hur kan en farkost som har exakt samma mått som noas ark har kommit upp dit?

Disciple skrev:
Hur kan en farkost som har exakt samma mått som noas ark har kommit upp dit?

"den djupt religiöse amerikanske multimiljonären Daniel McGivern har nu samlat ihop en expedition som ska undersöka saken närmare."

Får mig att tänka på en viss "action-hjälte" från början av 90-talet, som lyckades tillverka både granater och mjukost med hjälp av lite silvertape och en victorynox!

Jag måste säga att det är ena hejdundrande hantverkare som byggt den där båten om den nu, efter 4000 år, fortfarande liknar en båt. De flesta andra träd och träkonstruktioner som är så gamla har väl förmultnat flera gånger om. Har också för mig att Ararat varit/är vulkaniskt aktiv, vilket bara gör att det är ännu märkligare att båten (eller rester av båten) finns kvar.
Men men... man ska aldrig säga aldrig.

Förresten, är det här tredje gången under min livstid som man har hittat Arken???? Eller är det än fler gånger.

John skrev:
Wohow, en ny sådan här tråd igen.

Hej Chrille! :vinkar :kramas

Tjaba Krullo :)

Ska försöka behärska mig, men en intressant fråga väcks av Disciples länk - Ska man tro på Gud för säkerhets skull? :va

Chrille skrev:
Tjaba Krullo :)

Ska försöka behärska mig, men en intressant fråga väcks av Disciples länk - Ska man tro på Gud för säkerhets skull? :va

Öh, öh. :rofl

Jag har inte läst Desciples länk - men har ett svar på din fråga.

Det går inte att tro på Gud "för säkerhets skull".

För om man tror för säkerhets skull, då är det ju ingen tro. Då är det bara ett uttryck...

Chrille skrev:
Mycket dumt har jag hört i mina dagar men att tro på Gud för säkerhets skull OM det skulle visa sig att Bibeln är sann. Det var en ny vinkling.

Ja, man måste pröva för att se om något håller och är sant. Sök och du skall finna står det i Matt7:7
Det är ett löfte från Gud till dig i dag. Det är upp till dig att ta emot gåvan. Gud kommer aldrig att tvinga dig.
Allt för fullbordat men Gud har givit dig din fria vilja. Svårare än så är det inte.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back