No Shit Sherlock

Rätt tydligt att rekryteringsbasen består av personer på Forrest Gump's nivå, eller under i intellektuell kapacitet. Annars går det inte rekrytera medlemmar för SD...

Rätt tydligt att rekryteringsbasen består av personer på Forrest Gump's nivå, eller under i intellektuell kapacitet. Annars går det inte rekrytera medlemmar för SD...
Jorå! Satsa lite på motorsport så har du 90% av begåvningsreserven på halsen, bland annat 30% av SH och 80% av Zatzy m.fl.

En fråga bara, är man smygrasist om man inte vill att invandrarna ska begå en massa brott och sköta sig i landet? eller om man vill bevara sverige svenskt?.
Bäst vore det nog om alla skötte sig svensk eller invandrare, men jag måste säga att det svider mer om adnan_gangster kommer och tar min hoj.

En fråga bara, är man smygrasist om man inte vill att invandrarna ska begå en massa brott och sköta sig i landet? eller om man vill bevara sverige svenskt?.
Bäst vore det nog om alla skötte sig svensk eller invandrare, men jag måste säga att det svider mer om adnan_gangster kommer och tar min hoj.
Det finns inget som heter smygrasist, så nej. Jag tar också på mig uppdraget att kungöra det faktum att du inte heller är rasist.

Ingen vill att någon skall begå brott, vare sig det handlar om invandrare eller etniska svenskar. Men att bevara Sverige svenskt är en klassiskt främlingsfientlig paroll.

Vad är svenskt och hur bevarar du Sverige svenskt?

Sedan om Sven Klåparsson kom och tar din hoj, svider det mindre då? kanske är mer glädjande att veta att Klåparsson slaktar din hoj och säljer utomlands än Adnan_gangster som kör runt på din hoj i krokarna vad vet jag :gnissla

Vet inte riktigt vad jag själv menar med bevara sverige svenskt, kanske menar jag att jag tror att sverige skulle vara bättre om vi bara var svenskar?.
Men jag vet att det troligtvis inte stämmer.

Om jag ska vara helt ärlig så är det väldigt stor skillnad på sk invandrare och svenskar, kommer antagligen bli hatad nu när jag skriver detta, men here i go.

Bodde i ett "invandrar område" här i örebro för ett tag sedan, där barn lekte som fan runt radhuset, både svenska och invadrarungar.
Man behöver inte studera dom för att se att invandrar ungarna drog med svenska ungar i massa skit, tex klättra på taken, kasta stenar på allt och alla.
Sen såg jag något som var jävligt tråkigt att se, svenska ungarna hade sån jävla rädsla mot invadrarna, invadrarungarna höjde handen och svensken la sig och grät.

Verkar iof inte spela nån roll på ålder då en äldre invandrar gumma bara gick rätt in på våran baksida och snodde mattor och skit, och det hände ofta.

Har hur mkt skit på lager som jag har sett igenom åren i det området.

På din tidigare fråga om du är (smyg)rasist, för att kunna svara på det måste man veta om du tror att skillnaderna mellan svenskar och nysvenskar har kulturella eller nedärvda orsaker?

Näe. Killen är per definition smygrasist. som 80% av oss andra svenne bananer. Jag vill oxå att alla mina grannar hellre heter janne eller bosse än Achmed o Abdulla.
Men jag vill också att om mitt land drabbades av en galen diktator eller ett krig så skulle det finnas ett land som tog emot mig. Så man får väl gilla läget.

Men när man blir nersparkad på torget av ett gäng andragenerations invandrare kan jag tycka att de visar en viss otacksamhet för det faktum att jag med min skattsedel, betalt allt de äger..

om du har en rasistisk hållning kan du faktiskt testa här: https://implicit.harvard.edu/implicit/sweden/selectatest.jsp

Utan att bli alltför teknisk ger det dig din automatiska preferens sedan är det upp till din medvetenhet hur du använder dig av detta.

Man kan ogilla eller gilla SD hur mycket man vill, det förändrar inte att de ur rätt eller fel angreppsvinkel är det enda parti med chans att nå Riksdagen som diskuterar frågor som gäller främlingar på ett sätt som bevisligen attraherar en stor del av väljarna.

Kanske är det vad diskussionen borde handla om, varför de etablerade partierna inte kan eller vill utveckla de åsikterna, som de i högsta grad själva sitter och hymlar med. Glöm inte valstugereportaget som Josefsson gjorde 2002 som hade fått en del av NSF's uttalanden att verka rimliga och balanserade.

Eller så kan man vänta tills de är i Riksdagen, som i alla andra europeiska länder i princip, och först efteråt bli förvånad.

Vet inte riktigt vad jag själv menar med bevara sverige svenskt, kanske menar jag att jag tror att sverige skulle vara bättre om vi bara var svenskar?.
Men jag vet att det troligtvis inte stämmer.

Om jag ska vara helt ärlig så är det väldigt stor skillnad på sk invandrare och svenskar, kommer antagligen bli hatad nu när jag skriver detta, men here i go.

Bodde i ett "invandrar område" här i örebro för ett tag sedan, där barn lekte som fan runt radhuset, både svenska och invadrarungar.
Man behöver inte studera dom för att se att invandrar ungarna drog med svenska ungar i massa skit, tex klättra på taken, kasta stenar på allt och alla.
Sen såg jag något som var jävligt tråkigt att se, svenska ungarna hade sån jävla rädsla mot invadrarna, invadrarungarna höjde handen och svensken la sig och grät.

Verkar iof inte spela nån roll på ålder då en äldre invandrar gumma bara gick rätt in på våran baksida och snodde mattor och skit, och det hände ofta.

Har hur mkt skit på lager som jag har sett igenom åren i det området.
Alla punkter du radar upp är helt legitima och jag kan förstå hur du resonerar. Men det handlar inte per definition om vem som är invandrare eller svensk, utan om vem det är som uppfostrar barnen. Det spelar ingen roll om föräldrarna är från Libanon eller Sverige, det som leder till problem är att de inte skulle ha barn från första början.

Det problemet fördjupas senare i o m att det leder till reaktioner som din, det skapas klyftor och svepskälet "invandrare" är lätt att ta till för att distansera sig och sätta en etikett på fenomenet, en lätt utväg. Istället för att faktiskt ta sig an problematiken och förstå att vi alla är en del i den.

Två väldigt olika kulturer som möts kommer obönhörligen att leda till tråkigheter, men precis som under 90-talet är det en generationsfråga. De som flydde från krig för tjugo år sedan är mer eller mindre betraktade som "dugliga svenskar" av de flesta. Så var inte fallet under 90-talet. Samma typ av personer som skriker nu, skrek då att invandrarna fördärvade samhället och att de måste UT UT UT.

Samma skeende tar plats nu, men om vi tillsammans försöker att trycka till de främlingsfientliga strömmarna kommer övergången att gå mycket snabbare. Till allas glädje. Det är ingen dans på rosor att komma till ett nytt land och bli hatad för något som man själv inte ens är delaktig i.

Alltså ska det där verkligen vara ett bra test? Jag vet inte om jag är rasist eller om det bara är så att jag hinner vänja mig vid mönstret för de "vita" människorna.

Lite off-topic men testen är mer eller midre vattentät om än det kan finnas lite olika förklaringar till varför resultaten uppstår. I fall med hudfärg kan man tänka sig ett relativt stort genetiskt inslag men om du testar för Bush/Obama så är det troligen ett större inslag av andra faktorer.
Att ha en negativ uppfattning om det/dem som inte påminner om oss är fullständigt vettigt ur ett evolutionärt perspektiv. Det stora skillnaden är vem som tar dessa förkodade program för sanningar och vem som tar sig mödan att förhålla sig till dessa för vad de är: förutfattade meningar. Konsekvensen blir att vi är kodade att se "fel" hos t.ex. invandrare och vi kommer ocså att se dessa fel som större och mer allvarliga. Så lite förenklat är det kognitivt enkelt och slött att vara främlingsnegativ medan ett val mot detta kräver aktiv tankeverksamhet och val.

Basen för testen är att hjärnan lagrar information i det man kallar associativa nätverk, ju närmare varandra information är knuten till varandra desto snabbare kan vi para ihop dem varför reatktiontiderna kommer att skilja mer för ord vi inte tycker passar ihop så bra, t.ex. svart och smart.
Men som sagt: Detta handlar om hur du har associerat orden i hjärnan, behöver inte betyda att du är slav under detta då vi alltid har möjlighet att tänka viljestyrt också.

Ta testen för en kul grej, även om den ser ut att vara vetenskapligt korrekt. Jag har gjort flera sådana tester och blivit lite avslöjad ibland, typ att jag är något negativ till kvinnor i karriären... Bad news för min sambo för nu ska jag bejaka mina inre värderingar!

Nog om detta hoppas jag!

Lite off-topic men testen är mer eller midre vattentät om än det kan finnas lite olika förklaringar till varför resultaten uppstår.

"Viss preferens för vita".

Nu kändes visserligen det här testet ovanligt genomtänkt men självklart påverkas resultaten av att vita först hade samma sida som bra saker och att det sedan bytte. Frågorna efteråt var inte mycket bättre än söndagsbilagornas "Är du en Spara eller Slösa-test".

Så vattentätt känns ju lite överdrivet. Är du verkligen allvarlig? Jag hoppas verkligen att det inte används såna här test för att bestämma om någon ska in på kåken eller rättpsyk. Känns inte jättesvårt att lura.

Jag hade velat göra samma test fast med svarta ansikten på samma tangent som nåt positivt först. Då hade man garanterat fått "Viss preferens för svarta".

Last edited:

Men det faktum att man har "svag eller ingen automatisk preferens för smala människor." Låter som att de förutsätter att det är just smala personer man ska föredra? Att de dessutom alltid börjar med positiva ord tillsammans det som man "förväntas" föredra har faktiskt fått mig att tvivla.

Kan tillägga att jag har kompisar som är invandrare, men många av dem tror jag är sk första generationens invandrare eller vad man kallar det.

En annan sak som nån annan skrev längre upp, På din tidigare fråga om du är (smyg)rasist, för att kunna svara på det måste man veta om du tror att skillnaderna mellan svenskar och nysvenskar har kulturella eller nedärvda orsaker? du menar alltså vad det har fått uppleva för hemska saker i deras förra land? det får man ju höra ofta att det verkligen synd om dom som kommer hit, men ger det dom ett automatisk frikort att råna svenska ungdommar? eller leva som en jävla pirat som tex adnan, killen som stal alla hojar neråt skåne eller hela rosengårds historian.

Jag har kommit fram till att jag är en rasist, inte smygrasist, eftersom jag skriver här och är ärlig.
Men jag hatar igentligen inte någon folkgrupp, utan jag hatar när det kommer folk hit och förstör för alla andra, tex första generationens invandrare, eller dom som sköter sig oavsett vart dom kommer ifrån.

Men jag hatar även svenska ungdomen som springer runt i byhålor och tattar och stjäl andras saker.

Känns ju som invadrare och svenskar glider ifrån varann i en ganska snabb takt också,.
Det inte Sverige kanske märker är nog att många svenskar känner sig otrygga i sitt egna land, av en annan folkgrupp, och det är det som tillslut kommer leda till att det blir pannkaka av allt.

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h