Nix det är inte jag....

Det står ju i artikeln att personen skall betala nästan 14000:- i böter m.m. men händer det inte mer?
Blir han inte av med lappen ett antal månader? Att bli dömd för vårdslöshet brukar väl innebära indraget körkort?

JoS skrev:
Det står ju i artikeln att personen skall betala nästan 14000:- i böter m.m. men händer det inte mer?
Blir han inte av med lappen ett antal månader? Att bli dömd för vårdslöshet brukar väl innebära indraget körkort?

Körkortet rök väl på platsen, om jag inte minns fel.

Last edited:
Penguin skrev:
Körkortet rök väl på platsen, om jag inte minns fel.
"om jag inte minns fel"! JASSÅ DU Pingvin!!
Är det något du har glömt att berätta för farbror JoS? :D

Edit: Seriöst, Polisen tar så klart kortet på plats. Men länstyrelsen skall väl sätta en tidsgräns på indragningen. Kollar dom då upp vad straffet blir och sätter indragningen i proportion till straffet? Hårt straff -> längre indragning?!

Last edited:
För alla spekulationsvilda URR:ares skull och framförallt för den på förhand misstänkte Kamikaze "Rider" så kan jag iaf meddela att den tilltalade åtminstone inte är skriven i Uppsala.

Vad avser möjligheter att vinna i högre instans är jag inte lika optimistisk efter att ha tagit del av domen. Tidsrymden inom vilken brottet begåtts liksom av vad som framgår, ett mäkta präktigt vittne, styrker knappast den tilltalades version, men gör den heller inte helt omöjlig. Vad jag dock inte förstår är hur den tilltalade undgick åtal om smitning eller vad rubriceringen nu blir då man väljer att åka.

Den tilltalade har i min mening inte nödvändigtvis gjort sig skyldig till något allvarligt och "jakten" ifråga är väldigt kort, nästan föredömligt kort ur ett något abstrakt trafiksäkerhetsperspektiv. Jag önskar vederbörande lycka till med eventuell överklagan.

/Olzki

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2