Nitrous Progressive Control (NPC)

fredric

As bad as i wanna be!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3st Yamaha xs650 1971-1978
Hej! Är det någon som vet hur man kan få tag på killen, som under mitten av 90talet byggde controllers (NPC) till lustgas här i Sverige? Brände min i helgen! :(

Mvh Fredric

fredric skrev:
Hej! Är det någon som vet hur man kan få tag på killen, som under mitten av 90talet byggde controllers (NPC) till lustgas här i Sverige? Brände min i helgen! :(

Mvh Fredric

Så pissnoga med vad som sitter på utgången är det nog inte. Är komponenterna synliga så att den går att laga? Det finns kraftigare doningar än IPS21 som diskuteras i tråden här nedan:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54842

Micke Strand har jag för mig han hette, lagade även MSD grejjor...men tror han har slutat med det nu.

Håller med om att det inte är så noga med vad som sitter på utgången. Utgångenstrissan hade delat sig. :) Alla komponenter är synliga, dock är vissa "skrapade" så man inte ska veta vad det är för typ. Det är inte bara utgången som död! Spänningsstabben är hel. 12v in ger 5v ut. När jag sedan ska trigga för start så händer inte mycket. Dioden som skall lysa för triggning reagerar inte. Dioden är hel. Dessutom så har även delay funktionen krashat. dioden hel men lyser ej. sitter å mäter lite här å där för att lista ut något.

Jodå. killen heter Michael strand. Jag har hemnr. men vill inte bara ring å störa hur som helst!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage