Nitlås

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Jaha, nu var det dax igen...

Byte av drivpaket, förra gången fick jag låna kedjeklyv och nitverktyg av Yamahacenter och jag gjorde operationen på deras parkeringsplats.... var inte så himla roligt men fick ihop det till slut.

Frågan är nu, finns det någon vänlig själ i Stockholmstrakten som vill låna/hyra ut, få besök, komma förbi med nitutrustning?

Eller sitter någon på något finurligt sätt att stöta till kanten på niten i kontrollerad form?

/Fenix
 
Fenix skrev:
Eller sitter någon på något finurligt sätt att stöta till kanten på niten i kontrollerad form?

/Fenix

Vi bytte drivpaket på polarens hoj... när allt var klart använde vi en rejäl metallstång som jag pressade mot "baksidan" av niten medan han knackade till niten med hammare och ett don.. blev finfint.
 
Har tyvärr inga prylar att låna dig :(

Men jag lade en handslägga mellen kedjan och swingen och gav niten ett par smällar med en hammare och ett don och det håller än men är man 2 så är det nog lättare.
 
Tackar för svaren, men allas vår hjälte Tom har lånat mig sina kedjeverktyg.
Så imorgon ska den brytas och klämmas! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top