Nitlås verktyg vart kan man köpa det?"panik :|"

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tjo.. någon som vet vart man kan köpa dem har ... 8 mil till närmaste verksta så jag skulle behöva ett hema som jag kan använda själv..

Ps.. kanske fel forum med flytta tråden om den är på fel ställe :)

Last edited:
du menar till drivpaketet.. ta en slägga och en liten hammare.. mer än så behövs inte! jag lovar!!!! änden är mjuk (den du nitar) knacka bara försiktigt och lätt så ser du att den byter form på en gång.. har nitat mit utan minsta problem.

storken skrev:
du menar till drivpaketet.. ta en slägga och en liten hammare.. mer än så behövs inte! jag lovar!!!! änden är mjuk (den du nitar) knacka bara försiktigt och lätt så ser du att den byter form på en gång.. har nitat mit utan minsta problem.

Lägg av...
varför inte ta ståltråd direkt...
Köp nu ett NYTT nitlås och montera med NITVERKTYG (inte slägga).

/fredde

storken skrev:

Haha... been there done that, farsan hjälpte mig lite med att knaka till med dorn och det gick mindre bra det losnade en bit av den ena niten. Så då kom denna tråd till + att jag måste köpa en nytt nitlås..

Thx för infon Peder då lär det bli det vertyget.

hmm.. jag har gjort det flera gånger utan att misslyckas.. första gången var jag oxå orolig så jag drog med hojen till en mc firma.. och de tog fram en slegga och en hammare.. så nja jag vidhåller mitt ståndpunkt!

men det är klart att man kan göre det på olika sätt.

Touringbutiken tar 10dagar + och de andra har jag inte fått tag på än ingen fler som har något tips :|

storken skrev:
änden är mjuk (den du nitar) knacka bara försiktigt och lätt så ser du att den byter form på en gång.. har nitat mit utan minsta problem.

Det verkar som om det är olika hur hårda dom är beroende på fabrikat på kedjan/niten.
Den jag nitade sist var hård som f*n. (Dyna Chains)

heggeli skrev:
Det verkar som om det är olika hur hårda dom är beroende på fabrikat på kedjan/niten.

Jag undrar varför man hålls å nitar. Om kedjelås var så farliga så skulle de väl inte säljas :va

Hursomhelst så har jag kört med kedjelås på alla mina hojar hittills (typ 11 st) utan minsta tecken på problem.

MOnterar man bara låset åt rätt håll så är det inga problem med dom. Har också kört med lås på de hojar jag har haft med kedja.

heggeli skrev:

ja så kan det ju vara.. mina kom med på köpet ihop med kjedjan.. nån dyrare kjedja från biscaya.

men du hamrar oxå fast de? :tummenupp man kanske ska fixa en tröja med tryck:

jag hamrar själv fast mina nitlås :rofl

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form