Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bild nr 2 Första niten
Bild nr 3 Andra niten
Bild nr 4 Ser dom tillräckligt "mosade" ?
Enligt rekommendation från did som Jörgen posta tidigare i tråden så ska niten expandera från 0.224 -0.236 inch, därav jag själv mätte i inch. Har ingen kärvande länk eller liknande. Men är mitt första drivpaket byte, så jag vill att allt ska va perfekt. Så vad säger ni? MVh Linus 
Tack så mycket sportbike. Skyller ja på dig om kedjan piskar av mig benet då.Ett praktexempel på nitning![]()

Jag målar alltid den nitade länken och håller koll på den, that´s me.Tack så mycket sportbike. Skyller ja på dig om kedjan piskar av mig benet då.![]()
Smart! Då får den bli orange som hojen då.Jag målar alltid den nitade länken och håller koll på den, that´s me.
Bara att köra.Smart! Då får den bli orange som hojen då.Ang en ny kedja, Ska man smörja den innan första körningen eller vänta? Den är ju skapligt infettad nu..
Smart! Då får den bli orange som hojen då.Ang en ny kedja, Ska man smörja den innan första körningen eller vänta? Den är ju skapligt infettad nu..

Jag smörjer inte en infettad ny kedja !
Är det nåt som ska smörjas lite med lite fett så är det kedjedreven om de (förhoppningsvis) är nya och inte infettade.
Men det har jag aldrig gjort !![]()
Hinner det fastna grus så kör du för sakta.Ok. Men är det inte risk att det fastnar grus och skit som i sin tur tuggar på kedjan och dreven?
Hinner det fastna grus så kör du för sakta.

Regn, usch.Haha. Kör mkt i regn.![]()
Regn, usch.
Så här gör jag, varje gång jag varit ute så torkar jag av kedjan med en trasa och lägger kedjespray på rullarna, då är den redo för nästa repa.
Ja, varje dag![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”