Nissan GT-R vs Hayabusa

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Satan i gatan vad den bilen går :)

[YOUTUBE-ID]LTm8alJ4bFM[/YOUTUBE-ID]

Då är vi där igen. En toktrimmad bil rastar en
orginalhoj. Jag har kört ifrån en orginal gt-r med min touringsläde utan att förta mig men en sån där tunad bil skulle jag inte ha en sportmössa mot. Å andra sidan finns ju turbokit till touringsläden så det blir lite jämnare. Kanske mer rättvist då?

orginalhoj. Jag har kört ifrån en orginal gt-r med min touringsläde utan att förta mig men en sån där tunad bil skulle jag inte ha en sportmössa mot. Å andra sidan finns ju turbokit till touringsläden så det blir lite jämnare. Kanske mer rättvist då?

ja en del jämförelser haltar.

har själv inget större problem att dra en gammal tant i en nissan micra med kåtten. sitter det en gubbe med keps i blir det däremot jobbigare

Den är inte toktrimmad. Bolt on med oöppnad motor.
Men du har rätt i att det inte går att jämföra bilar och hojar.

Last edited:
Hela tjusningen med den där skorven faller på servicekostnaderna. Hur sänker man ett bilmärke bäst? Gå i allians med ett franskt.

killen på busan kan ju inte köra! sämst på starta. Oavsett hk på en bil så ska en hoj sticka iväg snabbare än så 0-100 sedan börjar resterande spela roll. Eller har jag fel?

Den är inte toktrimmad. Sluta snacka om saker du inte vet.
Men du har rätt i att det inte går att jämföra bilar och hojar.

Har sett den där på youtube förut och där har det pratats om närmare 1000 hästar och det skulle förklara att den maler på fint över 320 knyck Men jag kanske har helt fel? Är den standard så är det 480 hästar på 1,75 ton. Rätt långt ifrån min släde tex i vikt/effekt. Och jobbarkompisen som har en har åkt på pisk som sagt. Men visst går de finfint. :)

Så är ska det se ut med hoj VS andra fordom när det gäller starta från stillastående.

[YOUTUBE-ID]Y842rSrLYI0[/YOUTUBE-ID]

och på en sådan motorväg vid den tiden och all trafik så kommer de nog inte så mycket längre när hojen uppnått maxhastighet och hojen vinner med andra ord. Liraren kan inte köra eller så var det trickfilmat för att visa vilket fet bil snubben har.

Last edited:
switzer p800 trimmet till gtren kostar ca 200.000sek monterat o klart har jag för mig.

o bilen har 480hk orginal så inge miljon trim där inte =)

killen på busan kan ju inte köra! sämst på starta. Oavsett hk på en bil så ska en hoj sticka iväg snabbare än så 0-100 sedan börjar resterande spela roll. Eller har jag fel?

du kanske inte märker massa droppar på fönstret?

Last edited:
switzer p800 trimmet till gtren kostar ca 200.000sek monterat o klart har jag för mig.

o bilen har 480hk orginal så inge miljon trim där inte =)

du kanske inte märker massa droppar på fönstret?

vad är det då att hurra för? om vi vänder på det och kör minst broms sträcka. Självklart vinner en bil, speciellt i vått så vad säger att en hoj ska få ner all kraft i blöt underlag? Sedan såg det inte ut att spöregna så hojen borde ha bättre grepp men kanske kalla däck. Men men killen kan inte köra helt enkelt.

Om nån råkar ha en GT-R så ställer jag gärna upp med min gsxr 1000 för att motbevisa denna film.

Last edited:
Nu är jag ingen hojexpert men är väl ganska svårt att få till 0-100 med en Haya på 2.9 sec?
Rätta mig om jag har fel. Stämmer att P800 kostar 198000kr + installation (i Sverige) sen behöver man utöver det komplett avgassystem som kostar allt ifrån 30k och upp.
Osäker vems GT-R det är men troligtvis kör dom med 1.8 bars ladd minst samt RF (laddar 0.9 org.)
Vill ni se ett helt annat resultat kan jag bidra med en org. GT-R i Sthlm ;)

0-100 på 3,5 sek i gtr en med 480hk(original) sen tror ja den där måste ha mer en 700hk

min hoj gör det 0,5-0,6 sek snabbare :)

det är en riktig fet bil, men detta var inte en bra körning från snubben på hojen samt väder förhållandena.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...